27 December 2011, 18:09
Ik neem aan dat je met "slag" een slang bedoeld? Die bovenover van de zijkant naar het luchtfilter moet in normale tot redelijk slechte toestand van de motor nog droog zijn. De slang voert schone lucht het blok IN (om de overijverige carterafzuiging van inlaatspruitstuk naar olievuldop te compenseren).
Controleer eerst of de slangen zo lopen als ik beschreven heb. Plaatje zie 'B20 carburetted PCV' : http://sw-em.com/pcv_diagrams.htm
Als de blow-by in het blok te groot wordt, gaat er via beide slangen lucht (en oliesmurrie, de witte drab die je aantrof) UIT het blok. Olie in de filter-zijkant slang duidt dus op ernstig versleten (of verkeerd gemonteerde/ingelopen) zuigerringen.
Dat de olie er aan alle kanten uitgeblazen wordt, duidt ook op overdreven blowby.
Controleer eerst of de slangen zo lopen als ik beschreven heb. Plaatje zie 'B20 carburetted PCV' : http://sw-em.com/pcv_diagrams.htm
Als de blow-by in het blok te groot wordt, gaat er via beide slangen lucht (en oliesmurrie, de witte drab die je aantrof) UIT het blok. Olie in de filter-zijkant slang duidt dus op ernstig versleten (of verkeerd gemonteerde/ingelopen) zuigerringen.
Dat de olie er aan alle kanten uitgeblazen wordt, duidt ook op overdreven blowby.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969