22 December 2011, 13:09
Het staat op zich goed beschreven in Haynes. Wat wel tegenviel is het losnemen van de fusee uit de houder aan de veerpot.
Volgens Haynes in de bankschroef zetten en lostikken. Dit ging dus even niet. Ik heb de fusee er uitgedrukt met de bankschroef met behulp van 2 identieke
verleng stukken van mijn doppen set. Schroefdraad van de fusee tegen de ene zijde van de bankschroef en de twee verlenkstukken aan weerszijde van de kogel
tegen de andere zijde. Dan de bankschroef aandraaien. Daarna met een staalborstel de boel goed schoonmaken. Wat me wel opviel is dat er een heel klein beetje speling in de bevestiging aan draagarmzijde zit wat er voor zorgt dat je de bevesiging van de fuse een paar millimeter kan bewegen.
Ik heb er zoveel mogelijk opgelet dat de boel weer in zijn oorsprokelijk stand teruggezet werd maar dezondanks staat mijn stuur nu iets uit het midden bij rechtuit rijden. Ik ga in ieder geval binnenkort de uitlijneing even kontroleren.
Als de nieuwe fusee er onder zit, de boel weer goed in the Tectyl zetten.
Volgens Haynes in de bankschroef zetten en lostikken. Dit ging dus even niet. Ik heb de fusee er uitgedrukt met de bankschroef met behulp van 2 identieke
verleng stukken van mijn doppen set. Schroefdraad van de fusee tegen de ene zijde van de bankschroef en de twee verlenkstukken aan weerszijde van de kogel
tegen de andere zijde. Dan de bankschroef aandraaien. Daarna met een staalborstel de boel goed schoonmaken. Wat me wel opviel is dat er een heel klein beetje speling in de bevestiging aan draagarmzijde zit wat er voor zorgt dat je de bevesiging van de fuse een paar millimeter kan bewegen.
Ik heb er zoveel mogelijk opgelet dat de boel weer in zijn oorsprokelijk stand teruggezet werd maar dezondanks staat mijn stuur nu iets uit het midden bij rechtuit rijden. Ik ga in ieder geval binnenkort de uitlijneing even kontroleren.
Als de nieuwe fusee er onder zit, de boel weer goed in the Tectyl zetten.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden

