1 December 2011, 22:37
Hoewel ik me niet kan voorstellen dat er niet al uitvoerig over geschreven is, kon ik het toch niet vinden.
Hoe werkt bij een B23 het "building distribution from scratch"?
Dus als de riem eraf is geweest, de boel verdraaid is geraakt en het er dan weer op moet.
Ik kwam uit op het volgende:
1. Nokkenaswiel bij uitsparing en 1 merkteken op de riem
![[Afbeelding: distributie-uitlijnen.jpg]](http://www.oudevolvo.nl/blog/wp-content/uploads/2011/12/distributie-uitlijnen.jpg)
2. Timing merkteken bij 1 merkteken op de riem
![[Afbeelding: timing-merkteken-distributie.jpg]](http://www.oudevolvo.nl/blog/wp-content/uploads/2011/12/timing-merkteken-distributie.jpg)
3. Krukas tandwiel in eerste instantie naar boven wijzend met 'spie' in lijn met bout nokkenas wiel (en eerste zuiger bovenaan), daarna bij iets verdraaien overeenkomend met merkteken met twee streepjes op de distributieriem.
![[Afbeelding: timing-merkteken-krukas.jpg]](http://www.oudevolvo.nl/blog/wp-content/uploads/2011/12/timing-merkteken-krukas.jpg)
Klopt dit of moet ik nog meer checken?
Hoe werkt bij een B23 het "building distribution from scratch"?
Dus als de riem eraf is geweest, de boel verdraaid is geraakt en het er dan weer op moet.
Ik kwam uit op het volgende:
1. Nokkenaswiel bij uitsparing en 1 merkteken op de riem
![[Afbeelding: distributie-uitlijnen.jpg]](http://www.oudevolvo.nl/blog/wp-content/uploads/2011/12/distributie-uitlijnen.jpg)
2. Timing merkteken bij 1 merkteken op de riem
![[Afbeelding: timing-merkteken-distributie.jpg]](http://www.oudevolvo.nl/blog/wp-content/uploads/2011/12/timing-merkteken-distributie.jpg)
3. Krukas tandwiel in eerste instantie naar boven wijzend met 'spie' in lijn met bout nokkenas wiel (en eerste zuiger bovenaan), daarna bij iets verdraaien overeenkomend met merkteken met twee streepjes op de distributieriem.
![[Afbeelding: timing-merkteken-krukas.jpg]](http://www.oudevolvo.nl/blog/wp-content/uploads/2011/12/timing-merkteken-krukas.jpg)
Klopt dit of moet ik nog meer checken?
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl