29 November 2011, 19:21
alles kan! in ieder geval moet je je goed afvragen wat je wil qua vermogen. 200 pk? 250 pk? 300 pk? pas tegen de 300 pk dan begint 16V het wel te winnen in value for money in upgrades. Daar komt nog bij dat als je bijvoorbeeld alleen de kop zou wisselen (incl aanpassen spruitstukken, flenzen zijn anders) dat je standaard turbo vaak dan direct de eerste volgende begrenzing is. En de standaard intercooler, management, uitlaat, koppeling etc.
trouwens, een B200 kun je wel een B234 kop op zetten maar dan heb je flinke overlap, de verbrandingskamer is dan een stuk breder dan de boring. Niet echt optimaal. Ook is zijn de B200/B230's van 1985-1989/1990 minder sterk, dunnere drijfstangen etc.
trouwens, een B200 kun je wel een B234 kop op zetten maar dan heb je flinke overlap, de verbrandingskamer is dan een stuk breder dan de boring. Niet echt optimaal. Ook is zijn de B200/B230's van 1985-1989/1990 minder sterk, dunnere drijfstangen etc.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

