20 November 2011, 18:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 November 2011, 18:30 door BartWillem.)
De laatste 164 deelt veel onderdelen met de eerste 260, dus dezelfde stoelen (wel andere rails) en zelfde naven en een hoop ander spul. Let wel: dit geldt voor de laatste 164 die voor modeljaar '75 (meteen het laatste jaar van de 164) nog gewijzigd werd (met o.a. een gewijzigde wielophanging achter waardoor de ET-waarde ook anders werd). Aangezien de 140 toen al uit productie was geldt dit verhaal dus niet voor de 140.
Daarvoor is het ET40 voor alle 140's en 164's. ET43 past officieel niet op een 140, zoals Frox ook heeft kunnen ondervinden: wegens de schokbrekerbouten en wellicht de stootrubbers die dan in de weg zitten. Volvo zal zelf niet voor niets zeggen dat de ET-waard uiterlijk 40 is.
Neemt overigens niet weg dat velgen van de 240/260 prima op de 140 passen. 
Nog even nagekeken: in het laatste jaar (1974) is de 140 ook geleverd met ET25-velgen (vooruitlopend op de wijzigingen maar de 140 ging uit productie). 240- en 740/940 velgen passen ook gewoon op de 140's maar staan dan iets meer naar buiten toe.



Nog even nagekeken: in het laatste jaar (1974) is de 140 ook geleverd met ET25-velgen (vooruitlopend op de wijzigingen maar de 140 ging uit productie). 240- en 740/940 velgen passen ook gewoon op de 140's maar staan dan iets meer naar buiten toe.
