11 November 2011, 10:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 November 2011, 10:24 door HansDAF.)
Ik heb ook een turbo, en pas lag de slang los van de carterventilatie. Krijg je de raarste dingen van. Bij mij was de slang die van de motor naar inlaatkant van de turbo kapot. Dat zag ik niet gelijk want er zit een soort isolatie omheen geschoven. Zeker de moeite waard om even te controleren. Verder zou je even kunnen controleren of in het inlaattraject veel olie zit (bij mijn intercooler kon je de olie er zo uitgieten. Is het daar een vette boel dan komt de olie waarschijnlijk via de turbo in de motor terecht. Carterventilatiie afdoppen om deze mogelijkheid uit sluiten is ook nog een mogelijkheid. Anders zijn het de klepsteelrubbertjes. Je krijgt dan zo'n typische BMW pluim bij gas loslaten. Met deze onderdruk in de motor zuigt ie dan olie via de klepstelen naar binnen. Wellicht is het een combinatie van diverse zaken. Succes !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029

