6 November 2011, 14:27
Eindelijk weer eens iets aan de Volvo kunnen doen! Vier verse remschijven gemonteerd in plaats van de hobbelige en roestige exemplaren die er waarschijnlijk af fabriek al op zaten...dat geeft wel even een beter gevoel zeg! het was niet dat ie slecht remde, maar het was gewoon niet lekker remmen met een ondefinieerbaar gekraak en gepiep en bijbehorende trillingen. Had ik veel eerder moeten doen! Ook mooi om zonder hak- en sloopwerk gewoon vier schijven te kunnen vervangen. alles draaide zonder problemen los en ook de handremtrommeltjes en remtangen werkten allemaal prima mee! Wel nog even een leermomentje gehad met een brandend "brake faillure" lampje nadat alles weer gemonteerd zat. Met een moderne auto ben je gewend dat je na een reparatie van alles moet resetten in het brein van de auto. Ik was me niet bewust dat m'n 73-er 144 al een voorloper van een elektronisch brein aan boord had! Ik had voor de klus te beginnen het massaschakelaartje in het veiligheids-verdeelstuk los moeten draaien... iets wat een echte Volvo kenner wel zal weten voor dat ie aan zo'n klusje begint. Gelukkig bracht de Haynes manual uitkomst! Ondanks de drukke zomer met bijzonder weinig aandacht voor de Volvo, toch weer een leuke ervaring waar ik 'm in eerste instantie voor gekocht had!
![[Afbeelding: IMG_0603.JPG]](https://lh6.googleusercontent.com/-xNilCBqVlVQ/TrT1Cfts9kI/AAAAAAAAIkc/BbKtlHSAG38/s128/IMG_0603.JPG)
Ik zag een randje aangedroogte koelvloeistof aan de radiateur. Normaalgesproken een "nee hÃ" momentje...maar nu heb ik eigenlijk wel zin in het volgende klusje!
Ik zag een randje aangedroogte koelvloeistof aan de radiateur. Normaalgesproken een "nee hÃ" momentje...maar nu heb ik eigenlijk wel zin in het volgende klusje!