5 November 2011, 14:38
misschien eerst eens de boel goed laten werken? De standaard turbo's die hier rondrijden kunnen vaak nog wel wat aandacht gebruiken. met standaard turbo (die niet kleiner is dan een 15G, wel iets langzamer opspoelt) is 200 pk ook te doen.
Als je de turbo gaat upgraden is een uitgefreesd 1990+ uitlaatspruitstuk van een 740/940 ook een goede upgrade. Dan kom je wel weer iets in de knoei met de olie aan en afvoer maar dat is ook goed op te lossen.
Nokkenassen uit carb modellen zijn ook wat feller, B21A heeft een A nokkenas, de B21E de D, de B230E de V. Allemaal goede nokkenassen waar de V en D feller zijn dan de A.
Als ie geen intercooler heeft, snel er op, kan met originele onderdelen en helpt flink en laat de motor langer meegaan.
Een goede 3" uitlaat werkt ook erg lekker. Ik heb er een van JT op mn 240 en die kost ongeveer 350 euro incl downpipe. Heeft 2 dempers, lekker stil voor 3" behalve als je vol gas gaat dan hoor je em goed. Is geen rvs dat is wel jammer maar de kwaliteit is goed genoeg denk ik. De rvs Ferrita die je ook kunt kopen is qua kwaliteit denk ik stuk beter maar heeft maar een demper en kost gelijk 550 euro ofzo.
Met de K-jet kun je best veel bereiken, vergt alleen goed afstelwerk.
Als je de turbo gaat upgraden is een uitgefreesd 1990+ uitlaatspruitstuk van een 740/940 ook een goede upgrade. Dan kom je wel weer iets in de knoei met de olie aan en afvoer maar dat is ook goed op te lossen.
Nokkenassen uit carb modellen zijn ook wat feller, B21A heeft een A nokkenas, de B21E de D, de B230E de V. Allemaal goede nokkenassen waar de V en D feller zijn dan de A.
Als ie geen intercooler heeft, snel er op, kan met originele onderdelen en helpt flink en laat de motor langer meegaan.
Een goede 3" uitlaat werkt ook erg lekker. Ik heb er een van JT op mn 240 en die kost ongeveer 350 euro incl downpipe. Heeft 2 dempers, lekker stil voor 3" behalve als je vol gas gaat dan hoor je em goed. Is geen rvs dat is wel jammer maar de kwaliteit is goed genoeg denk ik. De rvs Ferrita die je ook kunt kopen is qua kwaliteit denk ik stuk beter maar heeft maar een demper en kost gelijk 550 euro ofzo.
Met de K-jet kun je best veel bereiken, vergt alleen goed afstelwerk.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

