16 February 2006, 15:19
heb je er nu al volsynthetische olie in of niet?
lees dit net op http://www.turbochargers.nl
lees dit net op http://www.turbochargers.nl
Citaat:Wist u dat
Wij uw turbo kunnen in- en uitbouwen.
Het gebruik van minerale olie in turbo benzine motoren, zeker als het niet regelmatig vervangen wordt, resulteert in turbo problemen.
Vol synthetische olie en minerale olie niet altijd door elkaar kunnen worden gebruikt, in sommige gevallen zullen deze zich niet mengen.
Als de motor is afgevuld met synthetische motor olie en er wordt later minerale motor olie bijgevuld, kan het effect van synthetische olie met 50% afnemen.
Als de oliedruk in de motor laag is zal de turbo het eerste motoronderdeel zijn wat stuk gaat.
Carterdruk of een verstopt carterventilatie systeem zorgen voor olie lekkage van de turbo.
De meest voorkomende bestanddelen van gebruikte motorolie zijn vrij- drijvende kool deeltjes, brandstof en vrijkomende materialen van de verbranding.
Het rotor toerental van een diesel motor turbo een snelheid kan behalen van 200.000 toeren per minuut waardoor de vanen van het compressorwiel een snelheid behalen van ongeveer 1350 km. per uur.
Veel mensen aannemen, en dit is fout, dat het vuil wat er in de motor olie aanwezig is wordt weggenomen door het oliefilter voordat het belangrijke motoronderdelen bereikt en nog belangrijker, de turbo.
Als een turbo 4 seconden zonder olie draait er schade ontstaat aan de radiaallagers en het axiaallager. Als de turbo 8 seconden zonder olie draait zal deze onherstelbaar beschadiggen.
Als een turbo 4 seconden zonder olie draait u dit mag vergelijken met een motor die 4 minuten zonder olie draait.
Deze schade niet meteen merkbaar hoeft te zijn maar kan zich ook na een aantal dagen openbaren.
Alle door ons gereviseerde turbo's al proef hebben gedraaid op een testbank waar de motor gesimuleerd wordt.
De meeste motoren revise bedrijven geen mogelijkheid hebben om de motor te laten proefdraaien na revisie.
Als u een cylinder lektest doet bij een turbomotor en u geeft ons het percentage weglek per cylinder door, wij u kunnen vertellen of uw motor aan revisie toe is.
Wanneer een motor slecht gereviseerd is er meteen al teveel carterdruk onstaat.
Wanneer dit bij een turbomotor gebeurt en er wordt tevens een gereviseerde turbo gemonteerd dat deze dan olie gaat lekken of verbruiken.
Hierdoor de motor op hol kan slaan en dat alles dan kapot is.
Dat wij motorolie verkopen voor zowel straat als high performance gebruik, zodat u zeker weet dat het juiste product in uw motor zit.
Tegenwoordig een heleboel type turbo's op de motor gemonteerd zitten zonder pakkingen.
Als u een ruil of nieuwe turbo op de motor monteert er dus een redelijke kans bestaat dat er een lekkage tussen het spruitstuk en de turbo kan onstaan.
Dit komt doordat het uitlaatspruitstuk krom getrokken kan zijn.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

