29 December 2012, 12:07
Voor de spatlappen heb ik gespiekt bij op de toertocht, en net als bij jouw 144's zitten ze daar ook met een beugeltje.
Een update:
Ik heb een line-in/MP3-adapter van www.oldtimerautoradio.nl "geïnstalleerd" i.c.m. met een 70's AM/FM-mono radio.
Bij het inpluggen vd mini-jack overruled hij de radiosignalen, dus dan kan ik gewoon mp3 luisteren via de telefoon. Werkt echt prima, maar in de praktijk luister ik bijna alleen maar 3fm
Ik heb van oude ruitenwissers nieuwe rubbertjes voor de koplampwissers gemaakt. De oude waren verdroogd. Verder is het alleen show, want ze doen het niet. Ook geen idee hoe ze worden aangestuurd, want ik heb er nog geen schakelaar voor gevonden.
Voor de eerste ijzel en sneeuw heb ik oude tectyl verwijderd en de dorpels en bodem voor een deel opnieuw behandeld. Zo kunnen we mooi de winter blijven doorrijden.
Ik vind het olieverbruik op snelwegen overigens wel vrij hoog. 1ltr op 1.000 km moet er toch wel bij. Op N-wegen gaat het overigens prima, maar volgens mij is de 3-bak automaat gewoon niet echt geschikt voor 110+km.
Ik denk daarom voornamelijk aan verbranding als oorzaak, maar ook carterpanpakking e.d.. Binnenkort maar eens een paar uurtjes brug/smeerput regelen.
Het blijft droog vandaag, dus ik ga zo aan de klus:
- deurklink LV is defect, heb al wat reparatie-opties gevonden op het forum;
- achterruit LA valt schuin naar beneden bij het opendraaien;
- schakelaar dashboarddimmer zit los;
- achterruitverwarming werkt niet, zekeringcheck;
- bij koude dagen gloeit de accu/amp lamp in het dash zachtjes mee i.c.m. het knipperlicht. Controleren massapunt;
- opties spatlappen voorzijde bekijken.
Gewenste onderdelenlijst:
- Een portierslot RV, deze is bij de vorige eigenaar geruïneerd bij een poging tot inbraak;
- Nieuwe gordels LV+RV, oud model met blank metalen beugel. Ik heb er laatst 2 binnengekregen, maar die zijn te nieuw en passen niet;
- Goede ondiepe (max. 5,1 cm) 13cm luidsprekers;
- Kmteller: blijft regelmatig op de laatste 0 hangen. Dagteller loopt gelukkig wel door (ivm aantal km's per gastank);
- SU HIF6 carb
Een update:
Ik heb een line-in/MP3-adapter van www.oldtimerautoradio.nl "geïnstalleerd" i.c.m. met een 70's AM/FM-mono radio.
Bij het inpluggen vd mini-jack overruled hij de radiosignalen, dus dan kan ik gewoon mp3 luisteren via de telefoon. Werkt echt prima, maar in de praktijk luister ik bijna alleen maar 3fm

Ik heb van oude ruitenwissers nieuwe rubbertjes voor de koplampwissers gemaakt. De oude waren verdroogd. Verder is het alleen show, want ze doen het niet. Ook geen idee hoe ze worden aangestuurd, want ik heb er nog geen schakelaar voor gevonden.
Voor de eerste ijzel en sneeuw heb ik oude tectyl verwijderd en de dorpels en bodem voor een deel opnieuw behandeld. Zo kunnen we mooi de winter blijven doorrijden.
Ik vind het olieverbruik op snelwegen overigens wel vrij hoog. 1ltr op 1.000 km moet er toch wel bij. Op N-wegen gaat het overigens prima, maar volgens mij is de 3-bak automaat gewoon niet echt geschikt voor 110+km.
Ik denk daarom voornamelijk aan verbranding als oorzaak, maar ook carterpanpakking e.d.. Binnenkort maar eens een paar uurtjes brug/smeerput regelen.
Het blijft droog vandaag, dus ik ga zo aan de klus:
- deurklink LV is defect, heb al wat reparatie-opties gevonden op het forum;
- achterruit LA valt schuin naar beneden bij het opendraaien;
- schakelaar dashboarddimmer zit los;
- achterruitverwarming werkt niet, zekeringcheck;
- bij koude dagen gloeit de accu/amp lamp in het dash zachtjes mee i.c.m. het knipperlicht. Controleren massapunt;
- opties spatlappen voorzijde bekijken.
Gewenste onderdelenlijst:
- Een portierslot RV, deze is bij de vorige eigenaar geruïneerd bij een poging tot inbraak;
- Nieuwe gordels LV+RV, oud model met blank metalen beugel. Ik heb er laatst 2 binnengekregen, maar die zijn te nieuw en passen niet;
- Goede ondiepe (max. 5,1 cm) 13cm luidsprekers;
- Kmteller: blijft regelmatig op de laatste 0 hangen. Dagteller loopt gelukkig wel door (ivm aantal km's per gastank);
- SU HIF6 carb

Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v489/ZOAB/Caddy/OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg)