11 October 2011, 14:54
Hallo,
Op termijn zal ik een B230FK in de 240 lepelen. Die heeft standaard een 13C. Ik heb nog enkele Garrets van de B21ET. Heb gehoord dat een 15G een mooie upgrade is voor zo'n blok en zie dat dezelfde auto's met de 15G ook vaak een 16T hebben gehad.
Ik wil een comfortabele max. 200 pk op de wielen en liefst zoveel mogelijk koppel. (hou niet van hoge toeren). Moet een fijne volvo worden voor dagelijks gebruik.
Moet ik hiervoor vasthouden aan de huidige turbo, 15G of 16T zoeken of ......
Als ik kennissen in Zuid-Afrika moet geloven is er maar een turbo en wel een zgn Turbonetics.
Ik heb niet veel verstand van de turbo's. Dus enkele hints zijn zeker welkom.
Groet,
Op termijn zal ik een B230FK in de 240 lepelen. Die heeft standaard een 13C. Ik heb nog enkele Garrets van de B21ET. Heb gehoord dat een 15G een mooie upgrade is voor zo'n blok en zie dat dezelfde auto's met de 15G ook vaak een 16T hebben gehad.
Ik wil een comfortabele max. 200 pk op de wielen en liefst zoveel mogelijk koppel. (hou niet van hoge toeren). Moet een fijne volvo worden voor dagelijks gebruik.
Moet ik hiervoor vasthouden aan de huidige turbo, 15G of 16T zoeken of ......
Als ik kennissen in Zuid-Afrika moet geloven is er maar een turbo en wel een zgn Turbonetics.
Ik heb niet veel verstand van de turbo's. Dus enkele hints zijn zeker welkom.
Groet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..

