7 November 2012, 13:02
Buiten is het triest en nat, binnen is heden ochtend hard gewerkt!
Ik heb het front van de volvo ontvet en met de nieuwe verf (Tri-metal Steloxide Satin Gloss) in de kleur ral 3005 (wijn rood) gezet.
Ontvetten ging goed, ik had al een paar schroeven in een balk zitten om onderdelen aan op te hangen, zodat ze goed kunnen drogen.
Met een klein kwastje de verf zo goed als het gaat verdelen (niet te dik niet te dun....makkelijker gezegd dan gedaan) en daar waar mogelijk met een klein rollertje nagerollerd.
Uurtje werk, nu 18 uur drogen (4 uurtjes is stofdroog, maar dan moet het wel 20 graden zijn...nu is het 10graden in de schuur..)
Na 18 uur is het uitgehard, maar aangezien ik het nog niet nodig heb, zullen de onderdelen tot het weekend blijven hangen.
Helaas zijn er flink wat druipers gekomen (waarschijnlijk omdat de onderdelen eerst horizontaal lagen om geschilderd te worden, daarna heb ik ze verticaal opgehangen, en is de verf gaan lopen).
Dit vind ik niet erg, de onderdelen komen allemaal uit het zicht van het kerkvolk. met de klep open en zoeken naar foutjes zul je altijd wel wat blijven zien. Maar dat was gelukkig ook niet mijn doelstelling!
Het is wel de bedoeling dat de buitenkant van de auto beter gaat, maar daar heb ik alle vertrouwen in, met een goede roller verdeeld de verf zich goed!
En dan nu het plaatje hoe ze te drogen hangen
![[Afbeelding: DSC03369.JPG]](https://lh3.googleusercontent.com/-N8f5VKAIWJA/UJpAC67pxQI/AAAAAAAABzk/U5vaVdyAuMA/s800/DSC03369.JPG)
De kleur is nagenoeg hetzelfde als er nu op de auto zit. Wijn rood (hopelijk geen Chateau Migraine)
Ik heb het front van de volvo ontvet en met de nieuwe verf (Tri-metal Steloxide Satin Gloss) in de kleur ral 3005 (wijn rood) gezet.
Ontvetten ging goed, ik had al een paar schroeven in een balk zitten om onderdelen aan op te hangen, zodat ze goed kunnen drogen.
Met een klein kwastje de verf zo goed als het gaat verdelen (niet te dik niet te dun....makkelijker gezegd dan gedaan) en daar waar mogelijk met een klein rollertje nagerollerd.
Uurtje werk, nu 18 uur drogen (4 uurtjes is stofdroog, maar dan moet het wel 20 graden zijn...nu is het 10graden in de schuur..)
Na 18 uur is het uitgehard, maar aangezien ik het nog niet nodig heb, zullen de onderdelen tot het weekend blijven hangen.
Helaas zijn er flink wat druipers gekomen (waarschijnlijk omdat de onderdelen eerst horizontaal lagen om geschilderd te worden, daarna heb ik ze verticaal opgehangen, en is de verf gaan lopen).
Dit vind ik niet erg, de onderdelen komen allemaal uit het zicht van het kerkvolk. met de klep open en zoeken naar foutjes zul je altijd wel wat blijven zien. Maar dat was gelukkig ook niet mijn doelstelling!
Het is wel de bedoeling dat de buitenkant van de auto beter gaat, maar daar heb ik alle vertrouwen in, met een goede roller verdeeld de verf zich goed!
En dan nu het plaatje hoe ze te drogen hangen
De kleur is nagenoeg hetzelfde als er nu op de auto zit. Wijn rood (hopelijk geen Chateau Migraine)