15 September 2011, 22:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 September 2011, 22:26 door aernout.)
Klepspeling meten en eventueel corrigeren.
Onstekingstijdstip controleren en eventueel bijstellen. (bij warme motor i.v.m. eventuele vervroegingen enzo)
Nieuwe bougies, verdelerkap en rotor kan nooit kwaad, en eventueel nieuwe kabelset.
CO waarde meten, en mengsel aanpassen indien nodig (ook bij warme motor i.v.m. verrijking bij koude loop).
Ken het K blok niet, maar wellicht lekke vacuum slangen ofzo die invloed hebben op ontsteking en verrijking???
Het klinkt ieder geval als naverbranding.
Onverbrand mengsel wat alsnog verbrand in de uitlaat.
Ontsteking te laat, kleppen te krap .. noem het maar op.
Ver gezocht, iets aan de distributie gedaan waardoor ie van tijd af is?
Kortom, algemene check up en verzorging van je geliefde volvo blokje!
Succes!
Onstekingstijdstip controleren en eventueel bijstellen. (bij warme motor i.v.m. eventuele vervroegingen enzo)
Nieuwe bougies, verdelerkap en rotor kan nooit kwaad, en eventueel nieuwe kabelset.
CO waarde meten, en mengsel aanpassen indien nodig (ook bij warme motor i.v.m. verrijking bij koude loop).
Ken het K blok niet, maar wellicht lekke vacuum slangen ofzo die invloed hebben op ontsteking en verrijking???
Het klinkt ieder geval als naverbranding.
Onverbrand mengsel wat alsnog verbrand in de uitlaat.
Ontsteking te laat, kleppen te krap .. noem het maar op.
Ver gezocht, iets aan de distributie gedaan waardoor ie van tijd af is?
Kortom, algemene check up en verzorging van je geliefde volvo blokje!
Succes!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......