12 August 2011, 21:02
cit. Wow, dat het handboek het op die manier voorschrijft.
Er staat niet dat het zo moet, wel dat het voor sommige werkzaamheden makkelijker kan zijn de carterpan te laten zakken. Maar omdat het inderdaad niet veel werk is de motor te liften, kan ik me weinig voorstellen bij die werkzaamheden.
Over de zuigerveeroperatie: als de veren gaar zijn, is de cilinderwand meest toe aan een kleine opknapbeurt. De veergroeven in de zuigers zijn dan ook wel uitgewoond. Oftewel voor je het weet ben je de hele motor aan het reviseren.
Er staat niet dat het zo moet, wel dat het voor sommige werkzaamheden makkelijker kan zijn de carterpan te laten zakken. Maar omdat het inderdaad niet veel werk is de motor te liften, kan ik me weinig voorstellen bij die werkzaamheden.
Over de zuigerveeroperatie: als de veren gaar zijn, is de cilinderwand meest toe aan een kleine opknapbeurt. De veergroeven in de zuigers zijn dan ook wel uitgewoond. Oftewel voor je het weet ben je de hele motor aan het reviseren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

