11 July 2011, 18:47
Een tijd niets toegevoegd.
Verder waar we gebleven waren.
Remschijven voor vervangen samen de blokken. Wat zaten die houders waar de remtang aan vast zit ontzettend vast!
APK 2010. Zoals wel vaker was ik weer veel te laat. En dan blijkt er ook nog iets niet goed te zijn:
Onvoldoende remwerking van de handrem.
Nastellen was niet voldoende, de blokjes leken nog OK. Er toch maar nieuwe opgezet - et voila - weer prima handremkracht!
Ook was er een adviespunt: de hardyschijf was bijna kapot.
Maar toch met weinig kosten de APK gehaald.
![[Afbeelding: 5926975138_58dd7774af_z.jpg]](http://farm7.static.flickr.com/6127/5926975138_58dd7774af_z.jpg)
Volvo trekt een Scimitar by ErikScimitar, on Flickr
Zomer 2010 - Wanneer ik een Scimitar op ga halen, blijkt de combinatie van autoambulance en een Scimitar net iets te veel van het goede voor de hardyschijf. Deze gaat acuut kapot. Heel voorzichtig optrekkend naar huis gereden, want bij belasting trilt de cardanas als een bezetene.
Even wat rondgebeld en bij Toms Classics kan ik een nieuw hardy schijf kopen en 'm daar gelijk zelf monteren. Omdat er ook lekkage zit aan de ingang op het differentieel, vervang ik die keerring ook gelijk. De cardanas is er dan toch al af.
Kortom, tegen schappelijk kosten is alles weer geregeld en rijdt de Volvo weer als vanouds.
Dat wil zeggen... een hele week lang :O
Dan begint het trillen opnieuw. Uiteraard als je net op de ringweg van Groningen zit. Dus weer rustig optrekkend naar huis. Inspectie leert dat de nieuwe, origineel Volvo, hardyschijf volledig aan gort is. De dag erop meteen naar Toms Classics. Tom gelooft het eerst neit. Maar een proefrit overtuigt hem ook. Volvo op de brug en inderdaad - schijf aan gort. Tom zegt: "Dit heb ik nog nooit gezien." En hij voegt toe "ik heb zelf gezien hoe hoe 'm gemonteerd hebt, dat was goed. Dus daar ligt her niet aan." Tom heeft niet meteen een nieuwe, maar wel een goede gebruikte hardyschijf liggen. Deze wordt gemonteerd en ik krijg het bedrag van de nieuwe geheel vergoed. Dat vind ik een uitstekende service!
Verder heeft 2010 geen echte problemen opgeleverd.
2011 komt in een volgend bericht.
Verder waar we gebleven waren.
Remschijven voor vervangen samen de blokken. Wat zaten die houders waar de remtang aan vast zit ontzettend vast!
APK 2010. Zoals wel vaker was ik weer veel te laat. En dan blijkt er ook nog iets niet goed te zijn:
Onvoldoende remwerking van de handrem.
Nastellen was niet voldoende, de blokjes leken nog OK. Er toch maar nieuwe opgezet - et voila - weer prima handremkracht!
Ook was er een adviespunt: de hardyschijf was bijna kapot.
Maar toch met weinig kosten de APK gehaald.
![[Afbeelding: 5926975138_58dd7774af_z.jpg]](http://farm7.static.flickr.com/6127/5926975138_58dd7774af_z.jpg)
Volvo trekt een Scimitar by ErikScimitar, on Flickr
Zomer 2010 - Wanneer ik een Scimitar op ga halen, blijkt de combinatie van autoambulance en een Scimitar net iets te veel van het goede voor de hardyschijf. Deze gaat acuut kapot. Heel voorzichtig optrekkend naar huis gereden, want bij belasting trilt de cardanas als een bezetene.
Even wat rondgebeld en bij Toms Classics kan ik een nieuw hardy schijf kopen en 'm daar gelijk zelf monteren. Omdat er ook lekkage zit aan de ingang op het differentieel, vervang ik die keerring ook gelijk. De cardanas is er dan toch al af.
Kortom, tegen schappelijk kosten is alles weer geregeld en rijdt de Volvo weer als vanouds.
Dat wil zeggen... een hele week lang :O
Dan begint het trillen opnieuw. Uiteraard als je net op de ringweg van Groningen zit. Dus weer rustig optrekkend naar huis. Inspectie leert dat de nieuwe, origineel Volvo, hardyschijf volledig aan gort is. De dag erop meteen naar Toms Classics. Tom gelooft het eerst neit. Maar een proefrit overtuigt hem ook. Volvo op de brug en inderdaad - schijf aan gort. Tom zegt: "Dit heb ik nog nooit gezien." En hij voegt toe "ik heb zelf gezien hoe hoe 'm gemonteerd hebt, dat was goed. Dus daar ligt her niet aan." Tom heeft niet meteen een nieuwe, maar wel een goede gebruikte hardyschijf liggen. Deze wordt gemonteerd en ik krijg het bedrag van de nieuwe geheel vergoed. Dat vind ik een uitstekende service!
Verder heeft 2010 geen echte problemen opgeleverd.
2011 komt in een volgend bericht.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo

