21 June 2011, 12:34
De vacuumdoos staat wordt door twee vacuumslangetjes gevoed, deze zijn met een T-stuk aan elkaar verbonden.
- 1 vacuumslang is aangesloten vlak naast de luchtschroef (voor regelen stationair toerental) op het luchthuis.
- 1 vacuum slang is aangesloten op de venturi, na de gasklep.
De drie onderdelen; vacuum1, vacuum 2 en vacuumdoos staan dus met elkaar in open verbinding. (ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit de originele montage is. Je krijgt dan een "luchtlekkage" van vacuum 1 naar vacuum 2 wanneer de gasklep gesloten is.
Vragen die in me opkomen zijn;
* Is de aansluiting van een dubbele vacuumslang met open verbinding wel goed?
* Mag de vacuumvervroeger al bij stationair toerental functioneren/ vervroegen? (doet dit namelijk wel!)
* Kan iemand met een B21ET blok een kijken hoe hier de montage is gedaan?
Dank!
Vandaag gereden zonder de vacuumvervroeger, dit gaat een stuk beter dan wanneer deze is aangesloten. Ik wil het geheel echter wel weer juist krijgen.
- 1 vacuumslang is aangesloten vlak naast de luchtschroef (voor regelen stationair toerental) op het luchthuis.
- 1 vacuum slang is aangesloten op de venturi, na de gasklep.
De drie onderdelen; vacuum1, vacuum 2 en vacuumdoos staan dus met elkaar in open verbinding. (ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit de originele montage is. Je krijgt dan een "luchtlekkage" van vacuum 1 naar vacuum 2 wanneer de gasklep gesloten is.
Vragen die in me opkomen zijn;
* Is de aansluiting van een dubbele vacuumslang met open verbinding wel goed?
* Mag de vacuumvervroeger al bij stationair toerental functioneren/ vervroegen? (doet dit namelijk wel!)
* Kan iemand met een B21ET blok een kijken hoe hier de montage is gedaan?
Dank!
Vandaag gereden zonder de vacuumvervroeger, dit gaat een stuk beter dan wanneer deze is aangesloten. Ik wil het geheel echter wel weer juist krijgen.
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio

