17 June 2011, 23:51
Rubicon schreef:Opmerkelijk was de oorzaak van het lek: de rand van het carter bleek enigszins verbogen, waardoor deze niet meer goed aansloot.. De reden daarvan was niet moeilijk te vinden; de lekkage was begonnen na vervanging van de distributiedekselpakking door Carlo. Ik herinner me dat hij behoorlijk wat moeite had het deksel los te krijgen, daar de oude pakking volledig verkleefd zat. Een schroevendraaier erbij om e.e.a. los te prikken en de boel kwam uiteindelijk los. Maar blijkbaar was er iets te enthousiast geprikt, waardoor per ongeluk de carterrand beschadigd was. Niet opgemerkt op dat ogenblik, en uiteraard niet met opzet gedaan.
De rand werd door de garage weer recht geslagen en met een nieuwe pakking was het lekkageprobleem weer de wereld uit.
Hierbij lof voor Carlo: hij erkende meteen het probleem en nam zijn verantwoordelijkheid op. Ik heb inmiddels met Carlo e.e.a. hieromtrent geregeld, met gunstig gevolg, waarvoor dank! Jammer dat het moest voorkomen, maar zo'n dingen kunnen de besten overkomen. Ik neem hem alleszins niets kwalijk en zal er nog steeds willen langskomen;D
Helaas viel de klus niet mee, de pakking zat ruim 30 jaar vastgekoekt en leek wel verlijmd. Eind goed al goed, iedereen gelukkig.