15 June 2011, 00:46
Dit blok is een VW Golf Diesel blok met twee extra cilinders. Eerder, en bij Audi ook geleverd als vijfcilinder 2.0. Rustig warmlopen is erg belangrijk. De nokkenas brak vaak, eigenlijk was dit een soort ingebouwde beveiliging. Als de nokkenas (vooraan) brak, liep in iedergeval niet je hele kleppenstelsel in de soep en spaarde je de brandstofpomp die door het andere einde van de nokkenas wordt aangedreven.
Volkswagen schreef voor de LT bussen, waar dit blok voor gemaakt is, olieverversen en kop natrekeen als eerste beurt voor bij 15.000 km ! er zat speciale inloopolie in, maar veel dealers vervingen die bij 1500 km voor standaardolie. Dat tikte lekker aan, weer 7 liter op de factuur. Alleen liep het blok nooit goed in en velen gaven de geest rond een ton.
Rustig warm laten lopen. Zoals boven gezegd goed onderhoud en controles, dan heb je een prachtig lopend blok dat erg soepel is. Als je wil racen moet je je baseballcap achterstevoren opzetten en in een Kadettje GSI gaan zitten :-)
De olieleiding vanaf het filter naar de kop loopt vlak langs een koelwaterleiding en die klapten nog wel eens door, met als gevolg alle verschijnselen van een lekke kop.
MRT in Veghel maakt daar vaak een externe olieleiding.
Volkswagen schreef voor de LT bussen, waar dit blok voor gemaakt is, olieverversen en kop natrekeen als eerste beurt voor bij 15.000 km ! er zat speciale inloopolie in, maar veel dealers vervingen die bij 1500 km voor standaardolie. Dat tikte lekker aan, weer 7 liter op de factuur. Alleen liep het blok nooit goed in en velen gaven de geest rond een ton.
Rustig warm laten lopen. Zoals boven gezegd goed onderhoud en controles, dan heb je een prachtig lopend blok dat erg soepel is. Als je wil racen moet je je baseballcap achterstevoren opzetten en in een Kadettje GSI gaan zitten :-)
De olieleiding vanaf het filter naar de kop loopt vlak langs een koelwaterleiding en die klapten nog wel eens door, met als gevolg alle verschijnselen van een lekke kop.
MRT in Veghel maakt daar vaak een externe olieleiding.

