Ik zat even vooruit te denken: ooit gaat de huidige uitlaat eronder vandaan vallen 
Met welke zou ik hem dan vervangen?
En dan met het spruitstuk:
4-2-1:
![[Afbeelding: IMG_0577.jpg]](http://www.volvoklassiekerswebshop.nl/images/IMG_0577.jpg)
of 4-1:
![[Afbeelding: IMG_0579.jpg]](http://www.volvoklassiekerswebshop.nl/images/IMG_0579.jpg)
Ik zo'n aluminium inlaatspruitstukje ook al aangeschaft:
![[Afbeelding: IMG_0107.jpg]](http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/IMG_0107.jpg)
Dus dat zal wel passen.
Verder naar achter zal het dan wel een "gewoon" een Simons worden, met bijpassend koppelstuk voor aan het spruitstuk.
Maar wat is nou het grootste verschil in de 4-2-1 en de 4-1 uitlaat? De een geeft meer koppel de ander meer pk? onderin / bovenin de toeren?
De standaard gietijzeren spruitstuk is toch eigenlijk al een 4-2-1?
Tenminste het van 4 naar 2 gedeelte de 2 naar 1 zit dan in de uitlaat.

Met welke zou ik hem dan vervangen?
En dan met het spruitstuk:
4-2-1:
![[Afbeelding: IMG_0577.jpg]](http://www.volvoklassiekerswebshop.nl/images/IMG_0577.jpg)
of 4-1:
![[Afbeelding: IMG_0579.jpg]](http://www.volvoklassiekerswebshop.nl/images/IMG_0579.jpg)
Ik zo'n aluminium inlaatspruitstukje ook al aangeschaft:
![[Afbeelding: IMG_0107.jpg]](http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/IMG_0107.jpg)
Dus dat zal wel passen.
Verder naar achter zal het dan wel een "gewoon" een Simons worden, met bijpassend koppelstuk voor aan het spruitstuk.
Maar wat is nou het grootste verschil in de 4-2-1 en de 4-1 uitlaat? De een geeft meer koppel de ander meer pk? onderin / bovenin de toeren?
De standaard gietijzeren spruitstuk is toch eigenlijk al een 4-2-1?
Tenminste het van 4 naar 2 gedeelte de 2 naar 1 zit dan in de uitlaat.
Volvo 142S - 1973
Felix
Felix