21 December 2012, 18:00
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 December 2012, 18:07 door job245.)
Gevonden! Helaas nog geen fotos, maar het is een 940 uit 1998 geworden, Nordic Edition met 345000 km op de klok. Rijd heerlijk, zowel op gas als benzine, wat een enorm verschil met de 240! Lang leve de Low Pressure Turbo! Vanmiddag heb ik deze wagen opgehaald voor een behoorlijk schappelijke prijs. De auto zit netjes in de lak, geen spoortje roest te bekennen en hij heeft vrijwel alle opties.
Min puntjes:
Een aircopomp beugel is afgebroken, dus de beugel moet vervangen worden, dan een nieuwe riem er om.
De dynamo riem moet weer even op spanning
Benzine slangetje lekt
Koplamp glas is lek, dus nieuwe unit
Bandje rechts voor is vreemd afgesleten, dus uitlijnen en nieuwe band
De Claxon functioneer niet.
13 januari loopt de APK af...
Geen idee wat de staat van de cylinder kop is, binnenkort het kleppendeksel er maar eens af en de boel opmeten
Zal zsm fotos maken en posten
De auto heeft trouwens een Vialle Gasinjectie systeem, dus geen verdamper, er gaan verschillende verhalen rond, is injectie een voordeel of een nadeel? Beide kunnen een G3 uitvoering zijn?!
Edit: Ik zie net dat Cruise Control en leren stoelen opties waren voor de Nordic versie, dat is dan weer mooi meegenomen!
Min puntjes:
Een aircopomp beugel is afgebroken, dus de beugel moet vervangen worden, dan een nieuwe riem er om.
De dynamo riem moet weer even op spanning
Benzine slangetje lekt
Koplamp glas is lek, dus nieuwe unit
Bandje rechts voor is vreemd afgesleten, dus uitlijnen en nieuwe band
De Claxon functioneer niet.
13 januari loopt de APK af...
Geen idee wat de staat van de cylinder kop is, binnenkort het kleppendeksel er maar eens af en de boel opmeten
Zal zsm fotos maken en posten
De auto heeft trouwens een Vialle Gasinjectie systeem, dus geen verdamper, er gaan verschillende verhalen rond, is injectie een voordeel of een nadeel? Beide kunnen een G3 uitvoering zijn?!
Edit: Ik zie net dat Cruise Control en leren stoelen opties waren voor de Nordic versie, dat is dan weer mooi meegenomen!
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel