16 May 2011, 21:30
Hilgert schreef:Voor de RDW gelden andere regels als voor de belastingdienst. De wet zegt duidelijk dat het gaat om het bouwjaar, niet de ingebruikname.
Wat de RDW vindt is inderdaad van geen belang. Maar ik meen toch echt gelezen te hebben dat de wet aangepast is/ of zou gaan worden zodat niet de productiedatum maar de datum 1e ingebruikname als peildatum wordt gehanteerd. Of zou dit ook weer een kulverhaal zijn? ???
Er gaat op fora momenteel ook het verhaal de ronde dat een auto van 25 jaar die NA 31 dec. 2011 wordt ingevoerd in NL niet meer voor belastingvrijstelling in aanmerking komt. Dit is een typisch broodje-aap verhaal.
In ieder geval zou ik ,na het lezen van dit bericht op het Saab-forum niet met een gerust hart een begin 87er kopen :
ik heb hier een Saab uit 1987 met brief van de belastingdienst, waarin staat dat bij ongewijzigd beleid de productiedatum van april 1986 aangehouden mag worden ivm belastingvrijstelling. Omdat ik nog steeds niets gehoord had (normaal krijg je een bevestiging van belastingvrijstelling) heb ik de belastingdienst gebeld. Er werd mij gezegd dat dit soort verzoeken momenteel niet meer ingewilligd kunnen worden. Ondanks dat ik een brief heb. BRON:Saabforum.nl