15 May 2011, 21:08
Meer nieuws:
De 240 staat er nog. Hij moet nu echt wel de deur uitgaan want er komt at in de plaats.
De 760 heeft ons probleemloos naar de Varfard gebracht vorige maand. En doet het nog steeds perfect.
De 740 turbo is eindelijk lekvrij!!!! Na lang en vruchteloos zoeken bleek het om een pakking te gaan die tussen het verlengstuk van de oliefilteraansluiting zit. (zie foto) Bij een gewone B2XXX motor zit dit deel er niet maar bij een b230FT zit dit stuk er wel omdat de oliefilter anders niet te monteren valt vanwege een turbo die in de weg zit.
![[Afbeelding: naamloosj.png]](http://img848.imageshack.us/img848/1158/naamloosj.png)
De 142 heeft nummerplaten en een verzekering en heeft zijn eerste testrit vlot doorstaan. Volgende week ga ik er het eerste clubevenement in België mee doen. Maar dat zal wel lukken.
![[Afbeelding: img0079tnx.jpg]](http://img42.imageshack.us/img42/3065/img0079tnx.jpg)
![[Afbeelding: img0027km.jpg]](http://img263.imageshack.us/img263/2484/img0027km.jpg)
En dan heb ik er vandaag nog maar eentje bijgekocht ook.
![[Afbeelding: snc00101q.jpg]](http://img191.imageshack.us/img191/4273/snc00101q.jpg)
Een 164 van 1969. Modeljaar 1970. Lichtblauw leder interieur, schuifdak, stuurautomaat en servo. Niet de perfectie zelf. Er is een beetje laswerk aan een een nieuwe laklaag zou wonderen doen. Maar man wat een leuke auto is dit!!! Als ik er dit jaar wat kan aan werken heb ik volgend jaar een unieke bak.
De 240 staat er nog. Hij moet nu echt wel de deur uitgaan want er komt at in de plaats.
De 760 heeft ons probleemloos naar de Varfard gebracht vorige maand. En doet het nog steeds perfect.
De 740 turbo is eindelijk lekvrij!!!! Na lang en vruchteloos zoeken bleek het om een pakking te gaan die tussen het verlengstuk van de oliefilteraansluiting zit. (zie foto) Bij een gewone B2XXX motor zit dit deel er niet maar bij een b230FT zit dit stuk er wel omdat de oliefilter anders niet te monteren valt vanwege een turbo die in de weg zit.
![[Afbeelding: naamloosj.png]](http://img848.imageshack.us/img848/1158/naamloosj.png)
De 142 heeft nummerplaten en een verzekering en heeft zijn eerste testrit vlot doorstaan. Volgende week ga ik er het eerste clubevenement in België mee doen. Maar dat zal wel lukken.
![[Afbeelding: img0079tnx.jpg]](http://img42.imageshack.us/img42/3065/img0079tnx.jpg)
![[Afbeelding: img0027km.jpg]](http://img263.imageshack.us/img263/2484/img0027km.jpg)
En dan heb ik er vandaag nog maar eentje bijgekocht ook.
![[Afbeelding: snc00101q.jpg]](http://img191.imageshack.us/img191/4273/snc00101q.jpg)
Een 164 van 1969. Modeljaar 1970. Lichtblauw leder interieur, schuifdak, stuurautomaat en servo. Niet de perfectie zelf. Er is een beetje laswerk aan een een nieuwe laklaag zou wonderen doen. Maar man wat een leuke auto is dit!!! Als ik er dit jaar wat kan aan werken heb ik volgend jaar een unieke bak.

142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Mijn Volvo's