13 May 2011, 21:21
Heb eerst de oppervlakte van de verbrandingsruimte gemeten/berekend.
Inhoud gemeten bepaald van de verbrandingsruimte, koppakking en zuiger.
Daarna om te controleren de kop uitgeliterd.
Dan heb je de inhoud van de complete compressieruimte (ongeveer 50ml). Wetende dat de originele compressieverhouding 9.8:1 is. Doe 11,0 delen door 9,8 en je weet hoeveel je je verbrandingsruimte in moet krimpen: 12%. Datgene haal je dan qua inhoud van je cilinderkop af. Als ik met niet vergis kom je dan op 1,2mm.
De fout die veel mensen maken is dat ze de oppervlakte van de cilinder pakken ipv de kop. Zo halen ze dus te weinig van de kop af.
Een kennis van met heeft een B230FB en heeft daaro 1mm van de kop afgehaald. Hij rijdt nu op benzine en dit bevalt heel goed.
OkÃ, ik wil er nog een turbo op knallen, waardoor je dus eigenlijk met je compressie een stukje lager zou moeten gaan zitten. Op Turbo-bricks is echter te lezen dat aantal gasten een B230E (CR van 10,5:1) hebben voorzien van een turbo. En dat op benzine. Met LPG gok ik dat je dan nog wel een stukje hoger kunt gaan zitten. Gewoon proberen dus
Inhoud gemeten bepaald van de verbrandingsruimte, koppakking en zuiger.
Daarna om te controleren de kop uitgeliterd.
Dan heb je de inhoud van de complete compressieruimte (ongeveer 50ml). Wetende dat de originele compressieverhouding 9.8:1 is. Doe 11,0 delen door 9,8 en je weet hoeveel je je verbrandingsruimte in moet krimpen: 12%. Datgene haal je dan qua inhoud van je cilinderkop af. Als ik met niet vergis kom je dan op 1,2mm.
De fout die veel mensen maken is dat ze de oppervlakte van de cilinder pakken ipv de kop. Zo halen ze dus te weinig van de kop af.
Een kennis van met heeft een B230FB en heeft daaro 1mm van de kop afgehaald. Hij rijdt nu op benzine en dit bevalt heel goed.
OkÃ, ik wil er nog een turbo op knallen, waardoor je dus eigenlijk met je compressie een stukje lager zou moeten gaan zitten. Op Turbo-bricks is echter te lezen dat aantal gasten een B230E (CR van 10,5:1) hebben voorzien van een turbo. En dat op benzine. Met LPG gok ik dat je dan nog wel een stukje hoger kunt gaan zitten. Gewoon proberen dus
