8 May 2011, 02:55
v700r schreef:Aan een Amazon (de beste Volvo ooit) hoef je, buiten het reguliere onderhoud, niet te sleutelen althans, zÃker niet meer dan aan een 240.
Een rembekrachtiger heb je niet persà nodig je moet alleen iets harder trappen.
B18 is de beste motor die je in je Amazon kan wensen.
Motor hoort te lopen als een zonnetje en moet zÃker niet schommelen in toerental (grootste bullshit ooit gelezen).
Amazons roesten minder hard dan 240's maar omdat ze doorgaans ouder zijn kunnen ze wel eens goed verrot zijn.
- Een Amazon heeft een onderhoudsinterval van 7500km, een 240 10.000km, dus sleutel je vaker aan een Amazon.
- Rembekrachtiger is eigenlijk een must voor in dagelijks verkeer. Zonder kan prima maar rijdt nerveuzer.
- Het schommelen is absoluut geen bullshit: een B18/B20 welke zo nu en dan niet (licht) schommelt heeft een te lage compressie wat duidt op een versleten blok. Tig revisiebedrijven zullen je dit ook vertellen. Ik heb heel wat B18's en B20's gezien en horen lopen en geloof me: die dingen horen lichtelijk te schommelen stationair. Degene die liepen "als een zonnetje" hadden een compressie van onder de 10 en verbruikten olie. Alias: die blokken waren aan revisie toe.