5 May 2011, 09:43
Ik heb al jaren een amazon en heb deze jarenlang, vooral tijdens mijn studie als dagelijks vervoer gebruikt. Ook in de winter.
Een amazon vraagt zover ik heb mogen ervaren zeker niet meer sleutelwerk als een 240.
De techniek is nog simpeler dus als er iets moet gebeuren kan je nog meer zelf. Kleppen stellen moet misschien wat vaker, maar ik doe het inmiddels in een kwartiertje ofzo dus dat mag ook het probleem niet zijn.
B18 is een top motor en heeft ook wel genoeg vermogen. Je zit in iets meer lawaai bij de 120, maar daar wen je aan. Je moet hem gewoon wat meer doortrekken in toeren en dan rijdt het perfect. LPG tank heb ik nog nooit naar gekeken. Zorg wel dat de amazon ook op benzine loopt, want dan start het allemaal net wat beter in de winter. Als de B18 raar rammelt of niet soepel klinkt is hij versleten. Een andere B18 tik je echter ook zo ergens op de kop.
Kijk gewoon naar roest gevoeilige punten. Onderkant deuren, kofferbak,bodem en achterwielranden+raamranden. Een andere plek is de steunbalkjes onder de voorspatborden. Dit zijn dragende balkjes en deze waren bij mij helemaal rot. Het grappige is dat waarschijnlijk de helft van de APK keurmeesters ze niet weten te vinden, want hij is 2 keer probleemloos door de apk gekomen, terwijl bij apk nr.3 deze balkjes gelast moesten worden. Mijn ervaring is dat een amazon je alleen in de steek laat als er echt iets stuk is en dan is het echt heel simpel te repareren.
Geen vage klachten of moeilijke storingen in ieder geval.
Kortom ik zou het doen!. Sowieso 1 x in de 2 jaar APK . Veel bekijks en misschien wel de mooiste wagen van volvo ooit....
Een amazon vraagt zover ik heb mogen ervaren zeker niet meer sleutelwerk als een 240.
De techniek is nog simpeler dus als er iets moet gebeuren kan je nog meer zelf. Kleppen stellen moet misschien wat vaker, maar ik doe het inmiddels in een kwartiertje ofzo dus dat mag ook het probleem niet zijn.
B18 is een top motor en heeft ook wel genoeg vermogen. Je zit in iets meer lawaai bij de 120, maar daar wen je aan. Je moet hem gewoon wat meer doortrekken in toeren en dan rijdt het perfect. LPG tank heb ik nog nooit naar gekeken. Zorg wel dat de amazon ook op benzine loopt, want dan start het allemaal net wat beter in de winter. Als de B18 raar rammelt of niet soepel klinkt is hij versleten. Een andere B18 tik je echter ook zo ergens op de kop.
Kijk gewoon naar roest gevoeilige punten. Onderkant deuren, kofferbak,bodem en achterwielranden+raamranden. Een andere plek is de steunbalkjes onder de voorspatborden. Dit zijn dragende balkjes en deze waren bij mij helemaal rot. Het grappige is dat waarschijnlijk de helft van de APK keurmeesters ze niet weten te vinden, want hij is 2 keer probleemloos door de apk gekomen, terwijl bij apk nr.3 deze balkjes gelast moesten worden. Mijn ervaring is dat een amazon je alleen in de steek laat als er echt iets stuk is en dan is het echt heel simpel te repareren.
Geen vage klachten of moeilijke storingen in ieder geval.
Kortom ik zou het doen!. Sowieso 1 x in de 2 jaar APK . Veel bekijks en misschien wel de mooiste wagen van volvo ooit....