5 May 2011, 08:37
Excuus, in ieder geval bedankt voor de interesse in mijjn problelem
Ik heb ze gewoon optisch goed bekeken door het wiel een slinger te geven wanneer de auto op de krik staat.
Ik heb een onbekend merk banden (infinity) laten monteren bij mijn oude werkgever die een auto onderdelenzaak bezit.
Hier heb ik nu echter wel enkele twijfels bij en ik denk dan ook dat ik morgen even bij mijn locale volvo dealer langsga om de bandenmontage te laten controleren. Opvallend vind ik dat de gele stip op de band niet ter plaatse van het ventiel is gemonteerd.
Dit is zo ver ik weet de lichtste plek van de band en zal dus bij de zwaarste positie van de velg = ventielzijde. gemonteerd moeten worden. Alleen op deze manier kun je zo effeicient mogelijk balanceren is mij ooit verteld.
Ik laat weten hoe het afloopt. Het enige voordeel aan deze situatie is dat hij tot de 100 goed rijdt en in Nederland mag je toch bijna nergens veel harder....
groet,
Ik heb ze gewoon optisch goed bekeken door het wiel een slinger te geven wanneer de auto op de krik staat.
Ik heb een onbekend merk banden (infinity) laten monteren bij mijn oude werkgever die een auto onderdelenzaak bezit.
Hier heb ik nu echter wel enkele twijfels bij en ik denk dan ook dat ik morgen even bij mijn locale volvo dealer langsga om de bandenmontage te laten controleren. Opvallend vind ik dat de gele stip op de band niet ter plaatse van het ventiel is gemonteerd.
Dit is zo ver ik weet de lichtste plek van de band en zal dus bij de zwaarste positie van de velg = ventielzijde. gemonteerd moeten worden. Alleen op deze manier kun je zo effeicient mogelijk balanceren is mij ooit verteld.
Ik laat weten hoe het afloopt. Het enige voordeel aan deze situatie is dat hij tot de 100 goed rijdt en in Nederland mag je toch bijna nergens veel harder....
groet,

