3 May 2011, 09:37
over de veerpootschotels, de verbetering is dat de banden niet meer zo snel aan de buitenkant afslijten. Bijkomend voordeel is dat de grip een stuk toeneemt.
Hier een foto van een set die ik eens heb aangepast:
![[Afbeelding: p2014058.jpg]](http://img251.imageshack.us/img251/6620/p2014058.jpg)
Bij de Volvo platen zitten de studs er in geperst, bij deze waren ze gelast. Dus 2 nieuwe bouten in de nieuwe gaten gezet (vastgelast), die gaten zaten ~15 of iets meer mm verder naar buiten. Veerpoten staan dan meer naar binnen, meer negatief camber is het gevolg. Samen met wat poly bussen in de reactiestangen (die duwen de poten aan de onderkant wat meer naar voren) heb je ook nog wat meer caster, dat geeft meer stabiliteit en meer negatief camber bij insturen.
Hier een foto van een set die ik eens heb aangepast:
![[Afbeelding: p2014058.jpg]](http://img251.imageshack.us/img251/6620/p2014058.jpg)
Bij de Volvo platen zitten de studs er in geperst, bij deze waren ze gelast. Dus 2 nieuwe bouten in de nieuwe gaten gezet (vastgelast), die gaten zaten ~15 of iets meer mm verder naar buiten. Veerpoten staan dan meer naar binnen, meer negatief camber is het gevolg. Samen met wat poly bussen in de reactiestangen (die duwen de poten aan de onderkant wat meer naar voren) heb je ook nog wat meer caster, dat geeft meer stabiliteit en meer negatief camber bij insturen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni