2 May 2011, 09:19
Opnieuw balanceren van de wielen zal alleen helpen als je auto vooral zou trillen bij 80-90 km. per uur .
Dat trillen/schudden bij hogere snelheid is een moeilijk te traceren euvel bij de 200 serie. Het zou zelfs ook nog in de aandrijflijn kunnen zitten.Het is inderdaad frustrerend als je al verschillende dingen geprobeerd/vervangen hebt en dat geen soelaas biedt.
Een vierkante band of band met canvasbreuk kun je ook zelf traceren door de auto op te krikken, het wiel een slinger geven en laten draaien en vervolgens langs het loopvlak kijken.
Als je met vlakke hand zijdelings over het loopvlak van de band voelt en het loopvlak staat hol in plaats van recht of licht bollend dan zit er waarschijnlijk een canvasbreuk in de band.
Dat trillen/schudden bij hogere snelheid is een moeilijk te traceren euvel bij de 200 serie. Het zou zelfs ook nog in de aandrijflijn kunnen zitten.Het is inderdaad frustrerend als je al verschillende dingen geprobeerd/vervangen hebt en dat geen soelaas biedt.

Een vierkante band of band met canvasbreuk kun je ook zelf traceren door de auto op te krikken, het wiel een slinger geven en laten draaien en vervolgens langs het loopvlak kijken.
Als je met vlakke hand zijdelings over het loopvlak van de band voelt en het loopvlak staat hol in plaats van recht of licht bollend dan zit er waarschijnlijk een canvasbreuk in de band.

