18 April 2011, 19:13
Al een tijdje niks van me laten horen (ook al een tijdje niks meer gedaan).
De b20f + bak is inmiddels verkocht, de rode krijgt binnenkort een nieuw onderdak (we verhuizen van klusschuur) en de witte (b230f automaat) heeft aandacht nodig:
de laatste tijd startte de witte al moeilijker, hij liep de eerste meters op 3 cilinders...
Ook waas het verbruik erg hoog (1 op 6,5)
Hij stonk ook nar benzine, maar dat is normaal bij een auto uit 1989...
Alleen nu krijg ik hem helemaal niet meer gestart. Motor draait rond, hij pakt hem alleen niet...
Een paar maanden geleden kreeg ik hem ook niet meer gestart, toen was het een zekering.
Hij staat gelukkig voor de deur en heb hem niet dagelijks nodig.
Nu ik aan het verbouwen ben, is het toch wel handig om hem snel gemaakt te krijgen.
Samen met een vriend wat onderzoek gedaan:
Vonk: krijgt ie
Benzine krijgt ie ook, als de bougie eruit is komt de benzine nevel eruit.
Alleen is het bij de eerste cilinder erger als bij de overige 3.
Nu denken we dat de 1e injector lekt, waardoor er teveel benzine in de motor komt en de motor daarom niet meer start.
Zou dit een goede benadering zijn??
Ik ga zodadelijk alle injectoren even in een glas houden, om te kijken of ze allemaal een beetje hetzelfde sproeibeeld geven...
Zijn er nog andere tips, of zouden het ook nog andere oplossingen kunnen zijn waarom de motor niet start??
Alvast bedankt.
De b20f + bak is inmiddels verkocht, de rode krijgt binnenkort een nieuw onderdak (we verhuizen van klusschuur) en de witte (b230f automaat) heeft aandacht nodig:
de laatste tijd startte de witte al moeilijker, hij liep de eerste meters op 3 cilinders...
Ook waas het verbruik erg hoog (1 op 6,5)
Hij stonk ook nar benzine, maar dat is normaal bij een auto uit 1989...
Alleen nu krijg ik hem helemaal niet meer gestart. Motor draait rond, hij pakt hem alleen niet...
Een paar maanden geleden kreeg ik hem ook niet meer gestart, toen was het een zekering.
Hij staat gelukkig voor de deur en heb hem niet dagelijks nodig.
Nu ik aan het verbouwen ben, is het toch wel handig om hem snel gemaakt te krijgen.
Samen met een vriend wat onderzoek gedaan:
Vonk: krijgt ie
Benzine krijgt ie ook, als de bougie eruit is komt de benzine nevel eruit.
Alleen is het bij de eerste cilinder erger als bij de overige 3.
Nu denken we dat de 1e injector lekt, waardoor er teveel benzine in de motor komt en de motor daarom niet meer start.
Zou dit een goede benadering zijn??
Ik ga zodadelijk alle injectoren even in een glas houden, om te kijken of ze allemaal een beetje hetzelfde sproeibeeld geven...
Zijn er nog andere tips, of zouden het ook nog andere oplossingen kunnen zijn waarom de motor niet start??
Alvast bedankt.