18 April 2011, 11:36
Afgelopen zaterdag aan de slag gegaan. Op zich geen overdreven moeilijke klus. Klemtangen op de koelvloestofslangen ipv vloeistof aftappen scheelt enorm. Zo gaat er nog geen kwart liter verloren. Vervolgens de boel eruit gesloopt. Inderdaad veel werk, en soms een beetje klungelen, maar toch viel het me flink mee. Dusdanig eenvoudig dat ik het ook zonder foto's te nemen wel weer in elkaar krijg. Kachelunit eruit en uit elkaar gehaald, daar kwam een boel rotzooi bij uit tevoorschijn, vooral veel (Zweedse) dennennaalden.
Maar nu komt 't: de rubbertjes door de grote plastic ring zien te krijgen. Gelezen dat dit een lastig klusje is, dus goed voorbereid de rubbers ingesmeerd met siliconen. Vervolgens voorzichtig met tangetje door gaatje trekken en... PATS, beugeltje waar de drie rubbers aanzitten, dwars doormidden. Zwaar kloten natuurlijk, maar vooral verbazingwekkend. Als er iets kapot knapt zou dat toch in eerste instantie het rubbertje moeten zijn? Daarnaast ook niet overdreven hard getrokken. Wel opvallend dat het beugeltje heel dun is, komt totaal niet 'Zweeds' op me over, gewoonweg iel. Maar goed, niks aan te doen. Motortje retour en hopelijk een nieuwe in huis voor het paasweekend, heb ik mooi weer wat te doen!
Heb het idee dat het oude motortje kapot is gegaan omdat ie niet uitgebalanceerd in de behuizing zat. Je ziet op sommige plekken dat de bladen langs de behuizing hebben geschuurd. Ik zit eraan te denken de plastic ring opnieuw te voorzien van tochtstrips zodat de boel strakker in de behuizing zit. Iemand hier aanvullingen of opmerkingen op?
Maar nu komt 't: de rubbertjes door de grote plastic ring zien te krijgen. Gelezen dat dit een lastig klusje is, dus goed voorbereid de rubbers ingesmeerd met siliconen. Vervolgens voorzichtig met tangetje door gaatje trekken en... PATS, beugeltje waar de drie rubbers aanzitten, dwars doormidden. Zwaar kloten natuurlijk, maar vooral verbazingwekkend. Als er iets kapot knapt zou dat toch in eerste instantie het rubbertje moeten zijn? Daarnaast ook niet overdreven hard getrokken. Wel opvallend dat het beugeltje heel dun is, komt totaal niet 'Zweeds' op me over, gewoonweg iel. Maar goed, niks aan te doen. Motortje retour en hopelijk een nieuwe in huis voor het paasweekend, heb ik mooi weer wat te doen!
Heb het idee dat het oude motortje kapot is gegaan omdat ie niet uitgebalanceerd in de behuizing zat. Je ziet op sommige plekken dat de bladen langs de behuizing hebben geschuurd. Ik zit eraan te denken de plastic ring opnieuw te voorzien van tochtstrips zodat de boel strakker in de behuizing zit. Iemand hier aanvullingen of opmerkingen op?
240 GL (Automaat), 1985. Geel