14 April 2011, 10:53
Hoi ,
Bij een B20 (gietijzeren kop) zou je altijd Stelliet zittingen moeten plaatsen, wil je van de slijtage af zijn.
Ik heb dit bij de revisie dan ook gedaan.
Vóór de revisie bij de inbouw van de gasinstallatie meteen Flashlube aangeschaft en geinstalleerd, geld weggegooid!
De Flashlube maakte bij deze kop geen moer uit, ondanks dat ze dat nu juist voor dit soort motoren ZEGGEN te verkopen, sleten de uitlaatklepzittingen even hard/snel.
Enige waar de Flashlube goed voor is, is de het gasklepasje van de Stromberg (en eventueel de zuiger, maar die staat bij mij sowieso altijd onhóóg).
Als je het systeem voor deze toepassing gebruikt, hoef je ook geen dure "speciaalvloeistof" te kopen, maar doet lampenolie het net zo goed!
Ná revisie heb ik het (nu overbodige) Flashlube systeem laten zitten en kiep er nu al 120.000 km lampenolie in.
Bij een B20 (gietijzeren kop) zou je altijd Stelliet zittingen moeten plaatsen, wil je van de slijtage af zijn.
Ik heb dit bij de revisie dan ook gedaan.
Vóór de revisie bij de inbouw van de gasinstallatie meteen Flashlube aangeschaft en geinstalleerd, geld weggegooid!
De Flashlube maakte bij deze kop geen moer uit, ondanks dat ze dat nu juist voor dit soort motoren ZEGGEN te verkopen, sleten de uitlaatklepzittingen even hard/snel.
Enige waar de Flashlube goed voor is, is de het gasklepasje van de Stromberg (en eventueel de zuiger, maar die staat bij mij sowieso altijd onhóóg).
Als je het systeem voor deze toepassing gebruikt, hoef je ook geen dure "speciaalvloeistof" te kopen, maar doet lampenolie het net zo goed!
Ná revisie heb ik het (nu overbodige) Flashlube systeem laten zitten en kiep er nu al 120.000 km lampenolie in.
Keep them old tanks rollin'