26 January 2006, 11:50
Gerben schreef:Er zijn veel meer varianten van de Glider... Wat dacht je van Austin America, de versie voor de USA. En Australie had ook weer eigen versies.PP schreef:zo vind ik een Princess Vandenplas geweldig!!
... ik vind al die "badge-engineering" modellen op basis van de Austin Glider geweldig. Lijkt me leuk daar een verzameling van te hebben...
Morris 1100
Austin Glider
Wolseley Wasp
Riley Kestrel
MG 1100
Vandenplass 1100
Innocenti 1100
Allemaal dezelfde auto, met als verschil een ander front en interieur.
Of de Riley en Wolseley-variaties op de Austin / Morris Mini.....
Of die grote Farina-modellen...
Leuk h?, fantaseren![]()
In ieder geval mooi dat voor dit soort auto's ook liefhebbers en clubs zijn
De badge ellende begin al rond 1952, bij het begin van BMC (= fusie van Austin en Morris).
Zoals het daar gegaan is, is het ook bij diverse andere merken gegaan. En vaak is dat het begin van het einde.
Kijk maar naar de florisante staat van "Badge-masters" GM.
Overigens vind ik dat er een essentieel verschil zit in het delen van bodemplaat / motor en badging. Het is nagenoeg onmogelijk om een Audi A3 om te pimpen naar een Golf of New Beetle.
Terwijl je in een middagje een Glider hebt omgetoverd en weer teruggebouwd.
Overigens voor alle (on-)nuttige Austin-Rover feitjes
http://www.austin-rover.co.uk Erg leuk om te lezen voor de autofanaat.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo

