4 April 2011, 15:23
Beste allemaal,
Mijn naam is Ed en ben al een tijdje gek van volvo. Heb zelf een V70-2 en mijn vrouw een 850. Al een poosje ben ik passief aan het kijken naar een 240 turbo. Met passief bedoel ik dat ik als er iets voorbij komt ga kijken. Heb een Triumph TR-6 gehad, maar met 2 kleine kindjes is dat niet handig en ik reed er bijna niet meer in.
Vorige week zag ik een heel erg mooie zilveren 244 turbo uit 1981 langs de weg te koop staan. De auto zag er erg goed uit volgens mijn vrouw, ik kon zelf namelijk niet van heel dichtbij kijken omdat ik net aan mijn knie was geopereerd en op weg was naar huis. De auto lijkt helemaal origineel, de eigenaar heeft de auto al meer dan 20 jaar in zijn bezit en is volgens hem keihard en origineel. De originele Virgo's zitten er onder, auto is nie verlaagd, alle strips, stickers zijn origineel enz.
Ik heb wel een paar vragen die ik na 2 dagen full-time lezen op dit forum niet helder krijg:
1. Wat is de waarde van een originele 244 turbo in goede en onverprutste staat. Moet uiteraard zelf nog goed kijken, maar de auto ziet er erg goed en strak uit en is volledig origineel en 90.000 km.
2. Zijn er nog verschillen tussen de diverse bouwjaren, en dan met name zaken die ik zeker moet meenemen in een beslissing, bijvoorbeeld dat bouwjaar heeft net het verkeerde type blok enz.
Verder heb ik al wat tips gekregen van o.a. van Thuur over de roestpunten.
Oja, enige punt wat niet goed was volgens de verkoper was de brandstof toevoer. Omdat er bijna niet meer mee gereden werd stotterde hij wat.
Alvast dank voor de imput!
Mijn naam is Ed en ben al een tijdje gek van volvo. Heb zelf een V70-2 en mijn vrouw een 850. Al een poosje ben ik passief aan het kijken naar een 240 turbo. Met passief bedoel ik dat ik als er iets voorbij komt ga kijken. Heb een Triumph TR-6 gehad, maar met 2 kleine kindjes is dat niet handig en ik reed er bijna niet meer in.
Vorige week zag ik een heel erg mooie zilveren 244 turbo uit 1981 langs de weg te koop staan. De auto zag er erg goed uit volgens mijn vrouw, ik kon zelf namelijk niet van heel dichtbij kijken omdat ik net aan mijn knie was geopereerd en op weg was naar huis. De auto lijkt helemaal origineel, de eigenaar heeft de auto al meer dan 20 jaar in zijn bezit en is volgens hem keihard en origineel. De originele Virgo's zitten er onder, auto is nie verlaagd, alle strips, stickers zijn origineel enz.
Ik heb wel een paar vragen die ik na 2 dagen full-time lezen op dit forum niet helder krijg:
1. Wat is de waarde van een originele 244 turbo in goede en onverprutste staat. Moet uiteraard zelf nog goed kijken, maar de auto ziet er erg goed en strak uit en is volledig origineel en 90.000 km.
2. Zijn er nog verschillen tussen de diverse bouwjaren, en dan met name zaken die ik zeker moet meenemen in een beslissing, bijvoorbeeld dat bouwjaar heeft net het verkeerde type blok enz.
Verder heb ik al wat tips gekregen van o.a. van Thuur over de roestpunten.
Oja, enige punt wat niet goed was volgens de verkoper was de brandstof toevoer. Omdat er bijna niet meer mee gereden werd stotterde hij wat.
Alvast dank voor de imput!

