25 January 2006, 00:13
PP schreef:He Sibrand, was die Rekord Caravan een blauwe 2.0??5 deurs??
ga eens aan m'n moeder vragen of ze nog foto's oid heeft, had namelijk ook een DL- nogiets- en geloof uit 79
Nee Dikke Leo was groen, wel een vijfdeurs en 2 liter goed voor 105 pk-tjes! Heftige bak hoor.
In Rotterdam is overdag terwijl ik voor het raam stond de ruit ingeslagen voor een autoradio. Die Junk heb ik met wat horten en stoten uit de auto gehaald. Radio afgepakt en hij liep heel rustig weg. Dat had ie toch anders moeten doen. Ik ben er even boevnop gaan zitten totdat de blauwe zwaailichten eraan kwamen.
Andere anekdote over deze megakar. Op 8 januari 1995 heeft het heel erg geijzeld in NL en ik MOEST naar Gorleben (Duitsland) omdat ik daar werkte. Normaal was dat een rit van 6 uur maar nu niet. Alles was bedekt met ijzel. Achter de strooiwagen aan met 40 kilometer per uur en de ijzel veranderde dieper in Duitsland in sneeuw, heel veel sneeuw.
Op die Talbrucken gleden alle vooriwelaandrijvers naar de onderkant van de weg (=brug) en daarom stond iedereen stil. Ik heb me er toen tussen gewurmd en heb al driftend die brug genomen, kont naar het dal, fors tegenstuur en vol gas in 2 de bocht door en de brug over. Zelden zoveel Duisters horen toeteren van ontzag voor die Hollander!!!!
[size=18px]Holland hat gesiegt! [/size]
Vandaar dat mijn tweed ekind ook Sieger heet.