22 March 2011, 22:41
Vanwege m'n standkachel heb ik m'n achterste uitlaatdemper bij het oude ijzer gegooid (had de ruimte nodig voor de kachel ;D).
Maar ik wordt een beetje gek van de herrie, Ãn de diesels zijn al niet heel stil van zichzelf........
Nu loop ik met het plan rond een heel nieuw uitlaatsysteem te maken vanaf de turbo tot achter (of opzij)
Ik heb nog een mooi partijtje 65mm uitlaatbuis met bochten liggen, splinternieuw dus die pijpmaat moet het worden.
NU DE VRAAG
Heeft iemand goede ervaring met bepaalde dempers en leveranciers.
Maar ook , wat zouden jullie aanraden voor een D24TIC (turbodiesel dus)
Bijvoorbeeld downpipe>>demper 1 >>pijp >> demper 2>> eindpijp
Of ; downpipe >> splitsen naar L en R >> demper L ? demper R.
Enne, als je twee dempers in serie zet, moet de eerste demper dan van een ander type zijn dan de tweede?
Je ziet het ÃÃn en al vragen ;D
Ik ben benieuwd naar jullie reacties / ideeën.En niet onbelangrijk, ÃÃn of andere vandaal heeft m'n geldboom gejat dus liever geen exotische constructies die financieel onbereikbaar blijven
Bij voorbaat hartelijk dank!
Maar ik wordt een beetje gek van de herrie, Ãn de diesels zijn al niet heel stil van zichzelf........
Nu loop ik met het plan rond een heel nieuw uitlaatsysteem te maken vanaf de turbo tot achter (of opzij)
Ik heb nog een mooi partijtje 65mm uitlaatbuis met bochten liggen, splinternieuw dus die pijpmaat moet het worden.
NU DE VRAAG
Heeft iemand goede ervaring met bepaalde dempers en leveranciers.
Maar ook , wat zouden jullie aanraden voor een D24TIC (turbodiesel dus)
Bijvoorbeeld downpipe>>demper 1 >>pijp >> demper 2>> eindpijp
Of ; downpipe >> splitsen naar L en R >> demper L ? demper R.
Enne, als je twee dempers in serie zet, moet de eerste demper dan van een ander type zijn dan de tweede?
Je ziet het ÃÃn en al vragen ;D
Ik ben benieuwd naar jullie reacties / ideeën.En niet onbelangrijk, ÃÃn of andere vandaal heeft m'n geldboom gejat dus liever geen exotische constructies die financieel onbereikbaar blijven

Bij voorbaat hartelijk dank!