22 March 2011, 19:02
Na de ene uitdaging volgt de andere...
Mijn 21ET Turbo blok heeft loopt onregelmatig stationair. Paar maanden geleden ook al, ik heb toen de rotor, rotorkap, bougiekabels en bougies vervangen, stationair was weer perfect.
Nu hetzelfde probleem terug, bij de stationair toerental lijkt het alsof de motor af en toe een slag of meerdere slagen overslaat. Het staionair toerental verloopt op gas tussen 900 en 1200 toeren. Bijstellen stationair heeft weinig effect (met zwarte luchtschroef op luchthuis) Ook vreemd is dat de bij lopen op benzine de stationair anders reageert op de luchtschroef. Wel de zelfde bonkige onregelmatige loop. Vreemd is dat wanneer ik de slang van de vacuumvervroeger op de ontsteking haal de motor aanzienlijk (maar nog niet goed!) beter stationair loopt.
De motor komt goed op toeren en loopt op elk toerental vlekkenloos, dus enkel probleem bij stationair.
Twee weken geleden heb ik de gasklep losgehaald en de randen met Scotch Brite gepolijst, dit omdat de gasklep bleef hangen in de venturi bij stationair toerental. DIt probleem is opgelost, maar kan het zijn dat er nu wat valse lucht wordt aangezogen? Ik kan me enkel voorstellen dat het stationair toerental dan hoger wordt, of denk ik te eenvoudig?
Verder heb ik een topic gelezen over de hulpluchtregelaar, deze gaf gelijksoortige problemen. Weet iemand waar deze zit en hoe deze is te controleren?
Graag hulp, ik kom hier niet alleen uit.
Dank
Mijn 21ET Turbo blok heeft loopt onregelmatig stationair. Paar maanden geleden ook al, ik heb toen de rotor, rotorkap, bougiekabels en bougies vervangen, stationair was weer perfect.
Nu hetzelfde probleem terug, bij de stationair toerental lijkt het alsof de motor af en toe een slag of meerdere slagen overslaat. Het staionair toerental verloopt op gas tussen 900 en 1200 toeren. Bijstellen stationair heeft weinig effect (met zwarte luchtschroef op luchthuis) Ook vreemd is dat de bij lopen op benzine de stationair anders reageert op de luchtschroef. Wel de zelfde bonkige onregelmatige loop. Vreemd is dat wanneer ik de slang van de vacuumvervroeger op de ontsteking haal de motor aanzienlijk (maar nog niet goed!) beter stationair loopt.
De motor komt goed op toeren en loopt op elk toerental vlekkenloos, dus enkel probleem bij stationair.
Twee weken geleden heb ik de gasklep losgehaald en de randen met Scotch Brite gepolijst, dit omdat de gasklep bleef hangen in de venturi bij stationair toerental. DIt probleem is opgelost, maar kan het zijn dat er nu wat valse lucht wordt aangezogen? Ik kan me enkel voorstellen dat het stationair toerental dan hoger wordt, of denk ik te eenvoudig?
Verder heb ik een topic gelezen over de hulpluchtregelaar, deze gaf gelijksoortige problemen. Weet iemand waar deze zit en hoe deze is te controleren?
Graag hulp, ik kom hier niet alleen uit.
Dank
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio

