9 December 2012, 11:07
Een tijdje terug heb ik ook voor de keuze gestaan welke upgrade te kopen vanaf een 240.
Twijfelde ook tussen de 850 en een 940.
Zie ook topic: Modernere Volvo kopen, welke?
Het is uiteindelijk een Volvo 940 Holiday geworden. 850 is voor mij (met veel meer electronica) minder een doe-het-zelf auto.
Bevalt nu na een paar maanden uitstekend, wat een luxe ten opzichte van de 244 uit 1984.
De 940 die jij hebt gezien voor 950 euro kun je volgens mij geen buil aan vallen.
Een 1998-er, dus 1800kg trekgewicht
Die 1600 euro voor een andere cilinderkop is waarschijnlijk uitgaande van een splinternieuwe kop, gemonteerd door de dealer.
Je kunt (naast inderdaad een compleet ander blok) ook gaan voor een gereviseerde kop of klepstelen inkorten bij Timen Smit.
Overigens gaat een kop volgens mij eerder 350.000 tot 400.000 mee dan de genoemde 200.000.
Die van mij heeft 450.000 op de teller en had net 20.000 km geleden een revisie kop gekregen.
Twijfelde ook tussen de 850 en een 940.
Zie ook topic: Modernere Volvo kopen, welke?
Het is uiteindelijk een Volvo 940 Holiday geworden. 850 is voor mij (met veel meer electronica) minder een doe-het-zelf auto.
Bevalt nu na een paar maanden uitstekend, wat een luxe ten opzichte van de 244 uit 1984.
De 940 die jij hebt gezien voor 950 euro kun je volgens mij geen buil aan vallen.
Een 1998-er, dus 1800kg trekgewicht
Die 1600 euro voor een andere cilinderkop is waarschijnlijk uitgaande van een splinternieuwe kop, gemonteerd door de dealer.
Je kunt (naast inderdaad een compleet ander blok) ook gaan voor een gereviseerde kop of klepstelen inkorten bij Timen Smit.
Overigens gaat een kop volgens mij eerder 350.000 tot 400.000 mee dan de genoemde 200.000.
Die van mij heeft 450.000 op de teller en had net 20.000 km geleden een revisie kop gekregen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl

