18 March 2011, 10:51
Na een een tijdje doorgereden te hebben met trilling zo rond de 90 km/h onlangs het achterse gedeelte van de aandrijfas (met twee kruiskoppelingen waarvan de achterse vernieuwd was) vervangen. En het rijdt weer soepel!! Heerlijk! Blijkbaar had ook de voorste kruiskoppeling toch zijn gebreken. De as had ik van Ernest Kastelijn van het Volvomuseum in Loosdrecht. Deze persoon heeft nog genoeg onderdelen voor volvo 240-245 maar ook 700 en 900 serie e.d.
Een tweedehands as is duidelijk goedkoper dan het vervangen van de kruiskoppelingen en scheelt ook werk! Mijn ervaring is dus als je er last van hebt de aandrijfas of een gedeelte ervan vervangen. En wel even de flensbout van de aandrijfas bij de versnellingsbak controleren of deze nog vast zit!!
Een tweedehands as is duidelijk goedkoper dan het vervangen van de kruiskoppelingen en scheelt ook werk! Mijn ervaring is dus als je er last van hebt de aandrijfas of een gedeelte ervan vervangen. En wel even de flensbout van de aandrijfas bij de versnellingsbak controleren of deze nog vast zit!!