9 December 2012, 16:59
Zelf heb ik heel bewust gekozen voor een van na 1995 ivm doorgevoerde verbeteringen en opties oa M90 versnellingsbak.
Hierbij heb ik veel gehad aan de 940 Buyers guide van BartWillem
Ook ik heb getwijfeld of ik eerst ter kennismaking een benzine uitvoering zou kopen.
Overwoog toen een benzine auto van 995 euro waar net een nieuwe kop op zat.
Uiteindelijk na wat rekenen toch erop uitgekomen dat ik beter meteen een uitvoering met G3 onderbouw kon kopen.
Later een G3 installatie in laten bouwen kost al snel 1800 euro. Ook ombouw van gewoon LPG naar G3 kan bijna niet uit.
Het omslagpunt van benzine / G3 ligt nu rond de 4500 km. Na accijnsverhoging op LPG zal dit iets oplopen, maar in mijn ogen kan het al snel uit.
Nadeel is wel dat een G3 exemplaar eerder zo rond de 2000 euro zit.
Er staat een leuke G3 te koop bij de 700-club op de site in mijn ogen helaas een automaat.
Sowieso goed om het aanbod aldaar ook in de gaten te houden als je op zoek bent naar een 940.
Daar aangeboden auto's staan vaak niet op andere advertentiesites.
Grootste verschil met de 244 is dat de 940 een stuk stiller en ruimer is. Verder zijn features als stoelverwarming ook gewoon fijn.
Een 960 zou ik met een boog omheen lopen tenzij je een ruim budget hebt.
Prachtige auto's, maar een stuk complexer dan de 940 en duurder in onderhoud.
Hierbij heb ik veel gehad aan de 940 Buyers guide van BartWillem
Ook ik heb getwijfeld of ik eerst ter kennismaking een benzine uitvoering zou kopen.
Overwoog toen een benzine auto van 995 euro waar net een nieuwe kop op zat.
Uiteindelijk na wat rekenen toch erop uitgekomen dat ik beter meteen een uitvoering met G3 onderbouw kon kopen.
Later een G3 installatie in laten bouwen kost al snel 1800 euro. Ook ombouw van gewoon LPG naar G3 kan bijna niet uit.
Het omslagpunt van benzine / G3 ligt nu rond de 4500 km. Na accijnsverhoging op LPG zal dit iets oplopen, maar in mijn ogen kan het al snel uit.
Nadeel is wel dat een G3 exemplaar eerder zo rond de 2000 euro zit.
Er staat een leuke G3 te koop bij de 700-club op de site in mijn ogen helaas een automaat.
Sowieso goed om het aanbod aldaar ook in de gaten te houden als je op zoek bent naar een 940.
Daar aangeboden auto's staan vaak niet op andere advertentiesites.
Grootste verschil met de 244 is dat de 940 een stuk stiller en ruimer is. Verder zijn features als stoelverwarming ook gewoon fijn.
Een 960 zou ik met een boog omheen lopen tenzij je een ruim budget hebt.
Prachtige auto's, maar een stuk complexer dan de 940 en duurder in onderhoud.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl

