6 February 2013, 14:36
De Belgische keuring lijkt uitsluitend gericht op het behoud vd originele toestand van het voertuig tot in de kleinste details, en als de oorspronkelijke staat 3 mm speling toestaat lijkt me dat de keuring daar in mee moet gaan.
In de NL APK (zeg maar meer gericht op het voorkomen van losvliegende wielen al dan niet compleet met draagarm) staat:
Fuseekogels mogen, naast eventuele oorspronkelijke speling, door slijtageverschijnselen niet meer
speling hebben dan
a. 1,0 mm, in radiale richting, zoals weergegeven in figuur 12;
b. 1,0 mm, in axiale richting, zoals weergegeven in figuur 12.
In de NL APK (zeg maar meer gericht op het voorkomen van losvliegende wielen al dan niet compleet met draagarm) staat:
Fuseekogels mogen, naast eventuele oorspronkelijke speling, door slijtageverschijnselen niet meer
speling hebben dan
a. 1,0 mm, in radiale richting, zoals weergegeven in figuur 12;
b. 1,0 mm, in axiale richting, zoals weergegeven in figuur 12.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969