10 December 2012, 16:48
Klinkt inderdaad als een auto waar onlangs nog wel aardig in is geïnvesteerd.
Nieuwe nivomats is al snel 600 a 700 euro.
Wel zou ik even navragen over het hoe en waarom van de koppakking.
Alleen de pakking vervangen is maar een klein deeltje.
Vragen zijn:
- Waarom moest hij vervangen worden?
- Is de kop toen ook vervangen? Zo nee, is de kop wel gevlakt en hoe dik zijn de dunste klepstelplaatjes?
Het feit dat het een recente LPG installatie is, is ook gunstig.
Zowel voor de cilinderkop als de installatie zelf.
Wat wel nog belangrijk is, is waar bestaat de onderhoudshistorie sinds die 220.000 uit?
Ik ben gaan kijken bij een 940 met iets van 290.000 op de teller met "volledige historie". Daar bleek echter uit dat de grote dingen er juist nog aan zaten te komen en er niet zo gek veel gebeurd was en als dat zo was met B-onderdelen en oplossingen.
Nieuwe nivomats is al snel 600 a 700 euro.
Wel zou ik even navragen over het hoe en waarom van de koppakking.
Alleen de pakking vervangen is maar een klein deeltje.
Vragen zijn:
- Waarom moest hij vervangen worden?
- Is de kop toen ook vervangen? Zo nee, is de kop wel gevlakt en hoe dik zijn de dunste klepstelplaatjes?
Het feit dat het een recente LPG installatie is, is ook gunstig.
Zowel voor de cilinderkop als de installatie zelf.
Wat wel nog belangrijk is, is waar bestaat de onderhoudshistorie sinds die 220.000 uit?
Ik ben gaan kijken bij een 940 met iets van 290.000 op de teller met "volledige historie". Daar bleek echter uit dat de grote dingen er juist nog aan zaten te komen en er niet zo gek veel gebeurd was en als dat zo was met B-onderdelen en oplossingen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl

