1 March 2011, 16:21
Ben weer heel wat wijzer geworden: Het licht eraan wat voor inspuiting ik ga gebruiken of ik een BOV of CBV moet hebben. Ga ik nog gebruik maken van de K-jet, dan moet ik deze vóór de inlaat van de turbo zetten. Anders gaat het geheel niet werken. Dit omdat de K-jet niet goed werkt onder druk. Indien ik gebruik maak van LH2.4 (dus ook luchtmassameter) dan moet deze ook vóór de turbo zitten. In beide gevallen moet ik dan een CBV gebruiken omdat anders teveel benzine wordt ingespoten.
ÃÃn ding is zeker. De opstelling moet dus als volgt worden:
luchtfilter --> K-jet/LMM --> overstort van CBV --> Turbo --> drukmeting voor verdamper --> intercooler --> CBV/BOV -->Verturi van verdamper --> gasklep --> actuatorslang van CBV.
Tussen de K-jet/LMM en de overstort van de CBV moet genoeg slang zitten om ervoor te zorgen dat de teruggeblazen lucht geen invloed heeft op de regeling van de K-jet/LMM. Heb ik namelijk al ervaring mee gehad met m'n 343 Turbo
.
Met betrekking tot de nokkenas (heb weer nieuwe informatie mogen ontvangen van Bossie) : Waarschijnlijk wordt het toch geen "M" meer aangezien deze slecht schijnt te werken icm turbo. Misschien dat het dan toch een T of een A wordt. Naar mijn weten is een T efficienter op lager toerental. De A doet het op hoger toerental weer beter....... Denk dat het dan toch een T wordt.
Mbt de cilinderkop zijn m'n gedachten ook weer veranderd. Misschien is Tight Squish wel een goede gedachte. Schijnt grote voordelen te hebben mbt efficiency..........of misschien dan ook nog icm Singh Grooves..............pfffff, da's iets voor later denk ik
.
@ Joost V6:
Zal zeker wel foto's maken en posten! Maar dit is wel een lange termijnproject. Heb "helaas" nog twee andere projecten. Een V343 Turbo met B18FT --> is meer drift-spec. en ben nog een B23 op throttle-bodies aan het opbouwen.
Dit topic was vooral bedoeld om flink wat informatie in te winnen. Wanneer de tijd daar is, kan ik er eens werk van maken.
ÃÃn ding is zeker. De opstelling moet dus als volgt worden:
luchtfilter --> K-jet/LMM --> overstort van CBV --> Turbo --> drukmeting voor verdamper --> intercooler --> CBV/BOV -->Verturi van verdamper --> gasklep --> actuatorslang van CBV.
Tussen de K-jet/LMM en de overstort van de CBV moet genoeg slang zitten om ervoor te zorgen dat de teruggeblazen lucht geen invloed heeft op de regeling van de K-jet/LMM. Heb ik namelijk al ervaring mee gehad met m'n 343 Turbo

Met betrekking tot de nokkenas (heb weer nieuwe informatie mogen ontvangen van Bossie) : Waarschijnlijk wordt het toch geen "M" meer aangezien deze slecht schijnt te werken icm turbo. Misschien dat het dan toch een T of een A wordt. Naar mijn weten is een T efficienter op lager toerental. De A doet het op hoger toerental weer beter....... Denk dat het dan toch een T wordt.
Mbt de cilinderkop zijn m'n gedachten ook weer veranderd. Misschien is Tight Squish wel een goede gedachte. Schijnt grote voordelen te hebben mbt efficiency..........of misschien dan ook nog icm Singh Grooves..............pfffff, da's iets voor later denk ik

@ Joost V6:
Zal zeker wel foto's maken en posten! Maar dit is wel een lange termijnproject. Heb "helaas" nog twee andere projecten. Een V343 Turbo met B18FT --> is meer drift-spec. en ben nog een B23 op throttle-bodies aan het opbouwen.
Dit topic was vooral bedoeld om flink wat informatie in te winnen. Wanneer de tijd daar is, kan ik er eens werk van maken.