20 February 2011, 20:31
De actieradius van de auto's is natuurlijk afhankelijk van de rijstijl van de bestuurder maar gemiddeld word er zo'n 200km mee gereden.
Alle auto's hebben de accupakketten achterin en/of onder de auto hangen. Bij de golf's is ervoor gekozen om de laadvloer van de kofferbak omhoog te brengen om de accu's en de 10kW! 3x230V lader kwijt te kunnen.
Bij de caddy was er genoeg plaats over onder de auto toen de brandstoftank eenmaal verwijderd was. Daar liggen alle accu's dus onder de auto.
Denk je trouwens ook aan verwarming van de accu's? Deze winter waren er namelijk veel problemen met auto's die niet konden laden doordat de accu's onder de 0 graden kwamen. Li-ion accu's kunnen daar namelijk niet tegen.
De motoren komen uit Amerika en zijn speciaal ontwikkeld voor elektrische auto's. De oorsprong van de fabrikant ligt geloof ik bij het EV1 project van GM in de jaren '80/'90
Alle auto's hebben de accupakketten achterin en/of onder de auto hangen. Bij de golf's is ervoor gekozen om de laadvloer van de kofferbak omhoog te brengen om de accu's en de 10kW! 3x230V lader kwijt te kunnen.
Bij de caddy was er genoeg plaats over onder de auto toen de brandstoftank eenmaal verwijderd was. Daar liggen alle accu's dus onder de auto.
Denk je trouwens ook aan verwarming van de accu's? Deze winter waren er namelijk veel problemen met auto's die niet konden laden doordat de accu's onder de 0 graden kwamen. Li-ion accu's kunnen daar namelijk niet tegen.
De motoren komen uit Amerika en zijn speciaal ontwikkeld voor elektrische auto's. De oorsprong van de fabrikant ligt geloof ik bij het EV1 project van GM in de jaren '80/'90
-Volvo 66 \'79