8 February 2011, 13:37
740's kunnen inderdaad ook gewoon roesten.
De achterlichten zitten "waterdicht" tegen de carrosserie met een rubber. Dit is echter door de jaren heen poreus geworden bij bijna alle 740's, dus gaan ze daar lekken. Met als gevolg natte bakken, die kunnen gaan roesten.
Het bekende plaatsje vooraan bij de accu en aan de andere kant bij het ruitenwisserreservoir is ook een bekende. Je kan er best wel vanuitgaan dat elke 740 daar roest heeft of gelast is. Het zijn echter geen crusiale plekken, is makkelijk te lassen.
Een ander "uitgangspunt" is het hemeltje waarvan de stof loslaat: het schuimrubber tussen het hardbordachtigeplafond en de stoffenafwerking verpulvert en dus komt de stof naar beneden hangen. De beste oplossing is om het paneel (hele plafond) eruit te halen, schuimrubber goed weghalen, en opnieuw bekleden. Sub-oplossingen met lijm in injectienaalden schiet niet op omdat er geen goede bodem is.
De achterlichten zitten "waterdicht" tegen de carrosserie met een rubber. Dit is echter door de jaren heen poreus geworden bij bijna alle 740's, dus gaan ze daar lekken. Met als gevolg natte bakken, die kunnen gaan roesten.
Het bekende plaatsje vooraan bij de accu en aan de andere kant bij het ruitenwisserreservoir is ook een bekende. Je kan er best wel vanuitgaan dat elke 740 daar roest heeft of gelast is. Het zijn echter geen crusiale plekken, is makkelijk te lassen.
Een ander "uitgangspunt" is het hemeltje waarvan de stof loslaat: het schuimrubber tussen het hardbordachtigeplafond en de stoffenafwerking verpulvert en dus komt de stof naar beneden hangen. De beste oplossing is om het paneel (hele plafond) eruit te halen, schuimrubber goed weghalen, en opnieuw bekleden. Sub-oplossingen met lijm in injectienaalden schiet niet op omdat er geen goede bodem is.