7 February 2011, 22:09
Voor mij hoeft een Volvo niet echt mooi (of duur) te zijn om goed te zijn. De belastingvrije zijn wel prijzig, met belasting koop je ze voor 1000, voor 600 euro per jaar (benzine) kan je dan zeker 5 jaar rijden tot je het prijsnivo van een belastingvrije bereikt hebt.
Voor het onderhoud van mijn 240 (die bij aanschaf ca. 500 euro kostte) budgetteer ik 100-200 per jaar. Ging goed tot nu toe. Ik doe alles zelf, met meest gebruikte originele onderdelen. Die niks kosten, en ruim voorradig zijn.
6 maanden garantie is geen pffft waard voor een recente Volvo 240/740. Die garanties zijn meest op aandrijving en rollende gedeelte, dat is wel het laatste wat kapot gaat.
Een kleine tip: let op originele Volvo onderdelen als je de motorkap opendoet. Zelfs op de V snaren hoort VOLVO te staan.
Voor het onderhoud van mijn 240 (die bij aanschaf ca. 500 euro kostte) budgetteer ik 100-200 per jaar. Ging goed tot nu toe. Ik doe alles zelf, met meest gebruikte originele onderdelen. Die niks kosten, en ruim voorradig zijn.
6 maanden garantie is geen pffft waard voor een recente Volvo 240/740. Die garanties zijn meest op aandrijving en rollende gedeelte, dat is wel het laatste wat kapot gaat.
Een kleine tip: let op originele Volvo onderdelen als je de motorkap opendoet. Zelfs op de V snaren hoort VOLVO te staan.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969