23 January 2011, 12:33
Rubicon schreef:Het 'cultgevoel' leeft naar mijn idee eerder in Nederland, dan in België. Hier wordt zo'n 240 nog steeds vooral gezien als een oude-mannetjes-auto. Hoewel het wel lijkt te veranderen. Het valt me de laatste jaren op dat, als ik nog een 240 zie, deze steeds vaker nieuwe kentekenplaten hebben (dus recent aangekocht/ op naam gezet) en door jonge mensen worden bestuurd. Binnen mijn vrienden- en kennissenkring vertoonde iedereen ook meteen veel bijval en sympathie toen ik met een 240 thuis kwam. Unaniem vonden ze zo'n wagen lekker veel karakter hebben en iets dat echt bij me paste. Dit gespekt met bijvallen als 'ogh, zo ÃÃn hadden wij thuis vroeger ook!'
Veel nagekeken word ik met mijn tweedeurs nu ook niet, maar wel een stuk vaker dan met de veel 'anoniemere' 240 uit 1992. Door de opvallende oranjebruine kleur en die dikke bumpers hebben mensen ook wel sneller door dat dit een oldtimertje is.
Denk dat het chroom wat op de oudere 240's zit ook wel opvalt. Dat zie je natuurlijk niet op moderne auto's. Ik heb nu dus die gouden MSW's op m'n auto, maar binnenkort komen er weer staaltjes onder. Dat geeft 'm natuurlijk ook een wat meer klassieke uitstraling (samen met het bruine interieur uiteraard

Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90