21 January 2011, 10:52
alls is te berekenen ntl, de doorlaat van de carb is in mijn geval 45mm+, de mengstukken ook. Ja de sproeier zit als een "brok ijzer" in het gat, maar de brandstof zit wel direct mooi in de werveling waar ie thuis hoort. met een beetje geduld is daar ook nog wel iets te verbeteren, ik denk dan aan een ovaal buisje..
afgezien van deze standaard opstelling, ik heb gesproken met iemand van Volvo die oa research voor de motoren doet/deed. Ik kwam daar met een 2 traps Weber die ik aanvankelijk op LPG wilde zette. Vervolgens ging ie naar z'n magazijntje en zette r een prototype van de 340 carb naast, volledig LPG uitgevoerd, buisje in het huis geboord, de losse venturi ad achterzijde een groef zodat ie aansluit op het buisje, gas er op, geen inlaat restrictie, en de brandstof precie daar waar de vlinderklep zit, kan niet beter..
heb ik niet gedaan uiteindelijk, nog steeds geen LPG overigens, maar dit is ws de best upgrade voor een standaard systeem, minder geknepen, betere menging..
afgezien van deze standaard opstelling, ik heb gesproken met iemand van Volvo die oa research voor de motoren doet/deed. Ik kwam daar met een 2 traps Weber die ik aanvankelijk op LPG wilde zette. Vervolgens ging ie naar z'n magazijntje en zette r een prototype van de 340 carb naast, volledig LPG uitgevoerd, buisje in het huis geboord, de losse venturi ad achterzijde een groef zodat ie aansluit op het buisje, gas er op, geen inlaat restrictie, en de brandstof precie daar waar de vlinderklep zit, kan niet beter..
heb ik niet gedaan uiteindelijk, nog steeds geen LPG overigens, maar dit is ws de best upgrade voor een standaard systeem, minder geknepen, betere menging..