9 January 2011, 21:45
Ik vind het een raar verhaal. Er word H2O (water dus) omgezet in H2 (waterstofgas) en O2. Nu kun je dit inderdaad verbranden, maar dit levert zuiver theoretisch maximaal hetzelfde vermogen als het kost om het op te splitsen. Praktisch is dit niet eens haalbaar omdat er nu eenmaal verliezen zijn en ze spreken zelf al over een rendement van de motor van 25%.
Dus tenzij de verbranding van benzine hiermee ontzettend optimaliseert zal het niet veel opschieten. Hoe de verbranding geoptimaliseerd zou worden zie ik niet helemaal in dit verhaal terugkomen behalve dat men beweert meer lucht op een liter brandstof te kunnen verbranden wat slechts tot gevolg zou hebben dat de motor schraal gaat lopen.
Dus tenzij de verbranding van benzine hiermee ontzettend optimaliseert zal het niet veel opschieten. Hoe de verbranding geoptimaliseerd zou worden zie ik niet helemaal in dit verhaal terugkomen behalve dat men beweert meer lucht op een liter brandstof te kunnen verbranden wat slechts tot gevolg zou hebben dat de motor schraal gaat lopen.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014