7 January 2011, 16:05
ik heb een vw kever gehad, maar dat was niet echt mijn eigen liefhebberij. toen ik studeerde een oude mini met schuifdakje en notenhoutendashboard en nu rijd ik .... een peugeot 206. wel een xs, maar goed. tijd voor iets dat wat ouder is en waar ik zelf aan kan klussen;-)
de auto die ik al heb bekeken heeft roestplekken op het dak, omdat er eerst een andere dakdrager op zat, en op die oude plekken Ãn bij de plekken waar de huidige dakdrager zit, is het gaan roesten. dit baart me vooral nogal zorgen. plus het feit dat er onder de stoel van de bestuurder op de bodem een wat vochtige plek leek te zitten. ik heb wat navraag gedaan en dit kan zijn dat ook daar roest zit. waarschijnlijk dat ik nog een x moet gaan kijken om dat stuk van de auto goed te bekijken.
rekeningen van al het onderhoud van de afgelopen 5 jaar heb ik gekregen. daar zie ik steeds olie (4,5 liter twee jaar achter elkaar en iets van 2 liter) op staan. geen idee of dat preventief is vervangen, of dat dit een 'olieboot' is. hij is overigens benzine. en reed prima. zelf vond ik 'm wat naar rechts uitslaan als ik het stuur losliet. de huidige eigenaar herkende dit niet. ook niet toen hij er na mij in reed.
distributieriem is vervangen bij 211.000. er staat nu ongeveer 250.000 op de teller. het koppelingsding (iets met soort pomp) is ook vervangen. airco doet het. pfff, wat kan ik nog meer vertellen? ik aarzel wat om te zeggen waar ie op internet staat, uit angst voor 'andere kapers'. ..
de auto die ik al heb bekeken heeft roestplekken op het dak, omdat er eerst een andere dakdrager op zat, en op die oude plekken Ãn bij de plekken waar de huidige dakdrager zit, is het gaan roesten. dit baart me vooral nogal zorgen. plus het feit dat er onder de stoel van de bestuurder op de bodem een wat vochtige plek leek te zitten. ik heb wat navraag gedaan en dit kan zijn dat ook daar roest zit. waarschijnlijk dat ik nog een x moet gaan kijken om dat stuk van de auto goed te bekijken.
rekeningen van al het onderhoud van de afgelopen 5 jaar heb ik gekregen. daar zie ik steeds olie (4,5 liter twee jaar achter elkaar en iets van 2 liter) op staan. geen idee of dat preventief is vervangen, of dat dit een 'olieboot' is. hij is overigens benzine. en reed prima. zelf vond ik 'm wat naar rechts uitslaan als ik het stuur losliet. de huidige eigenaar herkende dit niet. ook niet toen hij er na mij in reed.
distributieriem is vervangen bij 211.000. er staat nu ongeveer 250.000 op de teller. het koppelingsding (iets met soort pomp) is ook vervangen. airco doet het. pfff, wat kan ik nog meer vertellen? ik aarzel wat om te zeggen waar ie op internet staat, uit angst voor 'andere kapers'. ..