5 January 2011, 16:31
Kijk eens aan, je bent op goede weg! 8)
Dat zou fantastisch zijn, als je op redelijke termijn via de dealer een gelijkvormigheidsattest kan bekomen. Ik heb het indertijd niet geriskeerd, om reden van spookverhalen over dealers die je aankijken of je Chinees - of Latijn
- sprak, torenhoge kostprijzen, ellenlange weken, maanden wachten en geringe kans op succes om uiteindelijk zo'n papier in handen te krijgen. Maar kijk, jouw verhaal schept toch hoop dat het ook anders kan. Wens je alvast veel succes! Het valt alleszins de moeite waard om het alternatief - de gelijkvormigheidskeuring - te vermijden met het gevaar om de meest idiote prullen afgekeurd te worden.
Ik heb toen heel veel gehad aan de tips en info van Ruud, waarvoor nogmaals dank
Gelukkig is de procedure ondertussen toch wel wat soepeler geworden. Ik had reeds bij de verkoper (die dit online kon doen) de wagen in NL uitgeschreven en de kentekenplaten daar achter gelaten. Was in België geen enkel probleem om 'm op Belgische platen aan de douane, of keuring voor te rijden. Overigens had ik wel de originele kentekenbewijzen nog in het bezit. Enkel deel 3 werd bij uitschrijving in NL daar ingehouden. Delen 1 en 2 waren voldoende voor de Belgische douane. Ongelooflijk dat er moedwillig zo'n administratieve hel gecreëerd kan worden.. Mocht je vandaag de dag hetzelfde voertuig terug proberen invoeren, Ruud, zou het nu misschien wel lukken. Maar goed, te laat hà :
Dat zou fantastisch zijn, als je op redelijke termijn via de dealer een gelijkvormigheidsattest kan bekomen. Ik heb het indertijd niet geriskeerd, om reden van spookverhalen over dealers die je aankijken of je Chinees - of Latijn

Ik heb toen heel veel gehad aan de tips en info van Ruud, waarvoor nogmaals dank

![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)